هيات رئيسه مجلس به مردم توضيح دهد

در حالي در روزهاي پاياني امسال، انتخابات مجلس نهم برگزار مي شود که بهتر است ابتدا به اين موضوع بپردازيم که مجلس هشتم تا چه ميزان توانسته در پايبندي به وظايف قانونی اش، موفق عمل کند؟

در تقنين و نظارت، نمايندگان مجلس چه نمره اي مي گيرند؟
و اصولا  چگونه مي توان ابتدا به بررسي عملکرد مجلس هشتم پرداخت و سپس براساس معيارها و شاخص هاي مختلف، وارد فضاي انتخابات مجلس نهم شد.

نقد عملکرد مجلس هشتم در حالي بايد صورت گيرد که روزهايي را شاهد بوده ايم که به دلا يل مختلف، جايگاه مجلس در تقنين و نظارت و همچنين به عنوان قوه اي مستقل که به فرموده امام خميني(ره) راس امور است، زير سوال رفت و با عملکرد برخي نمايندگان شاهد بي اعتنايي دولتمردان به مصوبات قانوني مجلس بوديم.

برخي مصوبات قانوني مجلس مورد بي توجهي دولت قرار گرفت، حتي کار به جايي رسيد که احمدي نژاد به عنوان رئيس قوه مجريه، تحليل جديدي از روابط قوا ارائه کرد و از در راس امور نبودن مجلس، سخن به ميان آورد.

قطعا عقب نشيني ها و برخي مصلحت سنجي ها، مهمترين عواملي بودند که سبب شد تا مجلس هشتم آن طور که بايد نتواند در جايگاه اصلي اش قرار بگيرد.

جديدترين عقب نشيني  مجلس که مي تواند در نقد جايگاه  اين قوه اثرگذار  باشد عبور از سوال از رئيس جمهور  است. سوالي که ماه ها با امضاهايي بيش از آنچه قانون  مطرح  کرده در مجلس مطرح بود و بالا خره  رفتار ديروز هيات رئيسه  مجلس، حکايت از آن دارد  که ديگر نبايد  منتظر  طرح اين سوال  در صحن علني  بود. 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید