انتخابات مجلس 3 قطبی است/ شانس بالای مستقل ها

انتخابات مجلس 3 قطبی است/ شانس بالای مستقل هانماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه با اشاره به جناح‌بندی نامزدهای انتخابات، گفت: انتخابات دو یا سه قطبی خواهد شد و در این میان پیش‌بینی می‌شود مستقل ها شانس بیشتری برای ورود به مجلس داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید احمد محی‌الدین میر مرشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به ثبت‌نام نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفته گذشته و حجم زیاد نامزدها، اظهار کرد: بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی این انتخابات نیز بدون تأخیر، مانند سایر انتخابات، برگزار خواهد شد و مجموع شرکت‌کنندگان در انتخابات، روز به روز افزایش داشته و این افزایش‌حضور چند نکته دارد.

وی افزود: معنای اول این که انقلاب اسلامی رو به رشد است و هر چه زمان می‌گذرد انقلاب محکم‌تر و استوارتر می‌شود، دومین نکته این است که انقلاب اسلامی باعث افزایش نرخ تحصیلات عالی شده است و آموزش به حدی بالا رفته که برای ثبت‌نام در انتخابات مدرک کارشناسی ارشد به بالا نیاز است.

این فعال سیاسی ادامه داد: در گذشته افرادی در انتخابات حضور پیدا می‌کردند که سابقه مدیریتی نداشتند اما اکنون بیش از 600 نفر از نامزدها سابقه شرکت در مجلس را داشته‌اند و نماینده ادوار مجلس بوده‌اند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی با اشاره به حضور زنان در انتخابات، تأکید کرد: جمعیت زنانی که در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات غرب علیه جمهوری اسلامی مبنی بر اسیر و محدود بودن زن، زن ایرانی نه‌تنها محدود نیست بلکه رشد یافته و قدرت مانور بیشتری را پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه اصل حضور نامزدهای بیشتر نشان‌دهنده شوکت، عظمت و پایداری نظام اسلامی است، تصریح کرد: این حجم از نامزدها نشان از این دارد که روح خودباوری در مردم افزایش پیدا کرده است؛ در گذشته افرادی جرأت شرکت در انتخابات را نداشتند که در حال حاضر این‌گونه نیست و این موضوع باید به فال نیک گرفته شود.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه به بیان اینکه مهلت 20 روزه برای احراز صلاحیت‌ها فرصت کمی است، پرداخت و تأکید کرد: این فرصت کم، دست مسئولین را برای بررسی بیشتر و جلوگیری از ورود نفوذی‌ها، افرادی که خدشه‌ای به نظام وارد می‌کنند و نیروهای وابسته به بیگانگان، می‌بندد.

حجت‌الاسلام میرمرشدی بیان کرد: به دلیل فرصت کم شانس نفوذی‌ها و جریان‌های انحرافی برای ورود بیشتر می‌شود که دقت بیشتر مراجع احراز صلاحیت را می‌طلبد.

وی گفت: دشمنان منتظر هستند حجم زیادی از نامزدها رد صلاحیت شده تا تبلیغات راه بیندازند که در کشور آزادی نیست و در ذهن مردم خدشه ایجاد کرده و شورای نگهبان را تضعیف کنند، در حالی که تائید صلاحیت‌ها تنها به عهده شورای نگهبان نیست و نهادهای دیگری نیز دخیل هستند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه در پایان ضمن اشاره به جناح‌بندی نامزدهای انتخابات، خاطر نشان کرد: انتخابات دو یا سه قطبی خواهد شد و در این میان پیش‌بینی می‌شود مستقلین شانس بیشتری برای ورود به مجلس داشته باشند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.