نمایندگان مجلس نهم نباید به کانون های قدرت و ثروت وابسته باشند

رئیس مجلس گفت: در مجلس نهم نمایندگانی باید وکیل مردم در خانه آنها شوند که حقیقتا هیچ گونه وابستگی به کانون های قدرت و ثروت نداشته باشند تا بتوانند از این طریق بخوبی از حقوق وکلای خود دفاع کرده و مشکلات کشور را مرتفع كنند.

 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، دکتر علی لاریجانی شب گذشته در همایش «نهضت حسینی و بیداری اسلامی» که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاي قم برگزار شد، با اشاره به اينكه اصل حضور حداکثری مردم نباید تحت الشعاع حواشی لاینفع قرار گیرد، تصريح كرد: شک نکنیم که برگزاری یک انتخابات سرد و با حضور حداقلی مردم خواسته اصلی دشمنان در برهه حساس فعلی است؛ چرا که آنها بخوبی می دانند که حضور حداکثری و با نشاط مردم در پای صندوق های رای چه قدرت بازدارندگی ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه دارد.
 
وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 19 دی امسال با مردم قم گفت: معظم له در این دیدار مهم بر این نکته تاکید کردند که حضور مردم در صحنه موجب مصون ماندن انقلاب اسلامی از آفات و خطرات احتمالی پیش رو می شود و از این رو همه باید برای برگزاری یک انتخابات پرشور در کشور فعالیت کنند.
 
رئیس مجلس افزود: در مجلس نهم نمایندگانی باید وکیل مردم در خانه آنها شوند که حقیقتا هیچ گونه وابستگی به کانون های قدرت و ثروت نداشته باشند تا بتوانند از این طریق بخوبی از حقوق وکلای خود دفاع کرده و مشکلات کشور را مرتفع كنند.
 
لاریجانی تاكيد كرد: در این میان، طبیعی است که عده ای می کوشند با استفاده از رانت‌های سیاسی و اقتصادی، آرای ملت را به سود خود جذب کنند که در این خصوص باید دستگاه های نظارتی و نیز آحاد مردم کاملا هوشیار باشند.
 
وي همچنین با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها و جریانات حامی آنها گفت: انتخابات به هیچ وجه میدان تخریب و توهین نیست، بلکه فرصتی برای بیان قابلیت های افراد جهت تصدی گری یک مسئولیت سنگین است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت ترور شهید احمدی روشن از سوی عوامل دشمن بيان كرد: دشمنان این نظام الهی و مردم مقاوم باید بدانند که با ترور دانشمندان ما راه به جایی نمی برند و این گونه اقدامات آنها نشانه استیصالشان در شکست دادن اراده پولادین این مردم است.
 
لاریجانی همچنین با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز به الگویی برای حرکت های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه دنیا تبدیل شده است، گفت: امروز نگاه مردم دنیا به انقلاب اسلامی و مردم ماست و آنها به نوعی دل در گرو انقلاب اسلامی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه ضربه زدن به مقاومت اسلامی در منطقه هدف اصلی اغتشاشات سوریه است، ادامه داد: واقعا خنده دار است که برخی از کشورهای منطقه که خودشان نماد دیکتاتوری هستند و بویی از دموکراسی نبرده اند ، با ادعای دفاع از حقوق مردم سوریه و دموکراسی آتش بیار معرکه و هم پیمان دشمنان اسلام و جریان مقاومت شده اند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: البته ما از اصلاحات در سوریه استقبال می کنیم و مواضع جمهوری اسلامی نیز در این خصوص کاملا مشخص و روشن است؛ اما سخن ما این است که اساسا اصلاحات در سوریه نباید از سوی دجالان مرتجع منطقه که دلسپرده غرب هستند، صورت گیرد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.