شفاف‌سازی روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها

چند و چون بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا محل بحث و نظر قرار گرفته است. وزارت کشور و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در این خصوص به افکار عمومی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

روز ۲۸ خردادماه، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. تحرکات سیاسی از مدت‌ها قبل آغاز شده و نهادهای مجری و ناظر انتخابات، احزاب، چهره‌های شاخص جریان‌های سیاسی و نامزدهای احتمالی فرایندهای انتخاباتی را پیش می‌برند.

این گزارش آخرین رخدادها در خصوص انتخابات پیش رو طی شبانه‌روز گذشته را به صورت جمع‌بندی ارائه می‌کند. تازه‌ترین اخبار در مورد تحولات و رویدادهای مرتبط با برگزاری انتخابات و آخرین مواضع نهادهای مسئول در این امر، تشکل‌های سیاسی و نامزدهای احتمالی انتخابات را در این گزارش می‌خوانیم.

آخرین مواضع نهادهای مسوول در برگزاری انتخابات

* وزارت کشور و اطلاعیه‌ای دباره ترکیب و عملکرد هیات‌های اجرایی انتخابات

در پی طرح برخی نکات و تحلیل ها در خصوص ترکیب و عملکرد هیأت های اجرایی انتخابات از سوی تنی چند از فعالان سیاسی، وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن ارائه توضیحات در خصوص روند تشکیل و ترکیب هیأت های اجرایی، داده های آماری مرتبط با ثبت نام در انتخابات و عملکرد هیأت های اجرایی در این زمینه را منتشر کرد. این اطلاعیه شامل ۵ بند با محوریت شفاف‌سازی موضوعاتی چون تعیین اعضای هیأت‌های اجرایی انتخابات، وضعیت و روند بررسی صلاحیت‌ها داوطلبان شورای شهر و روستا و .. بوده است.

در بند پایانی این اطلاعیه آمده است: بیان جملات کلی و مبهم و قضاوت یک طرفه نسبت به عملکرد صدها هیأت اجرایی که هزاران نفر از معتمدین مردم در آن ها عضو هستند، قطعاً به دور از انصاف است و در شرایط حاضر، هجمه به روند برگزاری انتخابات از سوی وزارت کشور، هیأت های اجرایی و معتمدین مردم تلقی می شود.

*  مساله پاسخگویی هیات نظارت برای ترمیم اعتماد مردم به شوراها

«سیدحمیدرضا کاظمی» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جلسه مشترک این هیات و هیات‌های عالی نظارت استان‌ها که با موضوع نقش و جایگاه هیات‌های نظارت بر انتخابات پیش رو برگزار شده بود، اظهار داشت: باید صلاحیت افرادی را تأیید کنیم که شایستگی نشستن در مسند مسئولیت را دارند و بعد هم در مقابل افرادی که رد صلاحیت می‌شوند پاسخگو باشیم تا حقی از آنها ضایع نشود

منبع: ایرنا

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.