فعال اصولگرا: احتمال پیروزی داوطلب مستقل در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد

سخنگوی حزب آبادگران جوان، تعدد داوطلبان اصولگرا و تصور پیروزی نامزد این جریان در میدان بی‌رقیب انتخابات ۱۴۰۰ را برای این جریان خطرناک دانست و گفت: احتمال اینکه شخصی مستقل و بدون وابستگی به دو جریان سیاسی کشور در انتخابات پیروز و راهی پاستور شود دور از ذهن نیست.

«حسین کلاه‌کج» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: با توجه به گرم شدن تنور انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری و همچنین فعال شدن جریان‌های سیاسی این سوال وجود دارد که برای برون رفت از این شرایط چه راهکار و برنامه‌ای باید از سوی مدعیان حضور در انتخابات ریاست جمهوری طراحی شود.

با توجه به شرایط پیچیده و معضلات اقتصادی کشور به ویژه بازگرداندن اعتماد از دست رفته،  جریان‌ها و افراد موثر در سیاست داخلی باید برنامه داشته باشند. سال ۹۸  جریان اصولگرا توانست با احیای گفتمان انقلابی حتی با کسب رای حداقلی اعتماد رای‌دهندگان را جلب کند و از رقیب خود یعنی جریان اصلاح‌طلب پیشی بگیرد و مجلس یکدست و همگونی را تشکیل دهد.

کلاه کج، سخنگوی حزب آبادگران جوان افزود: عملکرد اصلاح‌طلبان باعث ریزش اعتماد مردم شد تا جایی ‌که اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات سبد مردمی خود را خالی‌تر از هر زمان می‌بینند و از  آنجایی که بعضی از اصولگرایان به همین دلیل خود را بی‌رقیب در صحنه می‌بینند و هر کدام از آنان می‌خواهند بیشترین سهم را در پیروزی انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند، لذا این امر موجب دورخیز افراد متعدد در این جریان برای نامزدی شده که نه به نفع جبهه اصولگرایان است و نه به نفع کشور.

وی، تعدد داوطلبان اصولگرا در انتخابات ۱۴۰۰ را برای این جریان خطرناک دانست و افزود: خلاف آنچه تصور می‌شد که انتخابات  ۱۴۰۰ همانند انتخابات سال ۹۸ مجلس، اصولگرایان در میدان بی‌رقیب پیروز شوند، با شکل‌گیری جبهه‌ها و ائتلاف‌های جدید و بروز تقابل غیرمنطقی با یکدیگر پیش‌بینی نتیجه مشکل‌تر شده و نمی‌توان تصور صحیحی از آینده داشت.

سخنگوی آبادگران جوان گفت: با این شرایط، احتمال اینکه شخصی مستقل و بدون وابستگی به این دو جریان سیاسی در انتخابات پیروز و راهی پاستور شود دور از ذهن نیست.

کلاه کج اظهار کرد : باید دید چه شخص و گروهی برنامه منسجم و اراده برای حل مشکلات مردم و کشور  دارد.  در حکمروایی جایگاه توانایی مهمتر از دانایی است لذا باید از همه نگاه‌های تنگ نظرانه پرهیز کرد و همه افکار محصور به تک روی و سهم خواهی‌های  شخصی و حزبی را کنار زد.

وی در رابطه با حزب آبادگران خاطرنشان کرد: آبادگران جوان هیچگاه در پی تمامیت‌خواهی و گرفتن سهم‌ شخصی و حزبی نیست و بنا به مصلحت کشور و رسالت حقیقی احزاب با جدیت ورود کرده و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ منفعل  نخواهد بود و هم اکنون به شکل جدی با شورای وحدت در حال همکاری است و یکی از اعضای فعال این شورا است. بنابراین معتقدیم باید نقاط مشترک همه مجموعه‌ها و جریان‌های مصلح را یافت و آن را به جامعه نشان داد و وحدت واقعی را جاری کرد.

منبع: ایرنا

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.