ظریف گزینه قطعی اصلاح‌طلبان برای انتخابات۱۴۰۰/ تلاش برخی از نمایندگان مجلس برای ورود رئیسی به انتخابات

ظریف گزینه قطعی اصلاح‌طلبان برای انتخابات۱۴۰۰/ تلاش برخی از نمایندگان مجلس برای ورود رئیسی به انتخابات

برخی بررسی‌ها نشان می دهد که جریان اصلاحات با عبور از علی لاریجانی، محمدجواد ظریف را به عنوان گزینه اصلی خود در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب و بر کاندیدا شدن او اجماع و اصرار دارند.

 گروه های مختلف اصلاح طلبی پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی برخی گزینه های احتمالی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده اند.

در همین حال تاکنون محمد جواد ظریف بارها از عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته است. در همین حال رصد و پایش فضای مجازی هم نشان می‌دهد پیام های کاربران در مورد اخبار انتخاباتی ظریف ۷۲ درصد خنثی و ۲۸ درصد منفی بوده است. این در حالی است که در مورد علی لاریجانی هم ۹۸ درصد خنثی و ۲ درصد منفی بوده است.

 تلاش برخی از نمایندگان مجلس برای ورود رئیسی به انتخابات

از سوی دیگر، برخی از نمایندگان مجلس درصددند تا به طور رسمی از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کنند. این در حالی است که پاسخ علنی آیت الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، تاکنون منفی بوده است. در همین حال، برخی از کارشناسان نسبت به ورود یا عدم حضور آیت‌الله رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ دچار اختلاف نظر شده اند.

گروهی بر این باورند که قوه قضائیه در شرایط امروز بسیار مهمتر از ریاست جمهوری برای آیت الله رئیسی است. برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که آیت‌الله رئیسی تنها فردی است که می‌تواند میان نیروها و گروه‌های جریان انقلابی وحدت نظر ایجاد کند و باید در انتخابات ورود کند.

منبع: جهان نیوز

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.