افزایش احتمال کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

افزایش احتمال کاندیداتوری رئیسی در انتخابات 1400از اظهارات ‌اصول‌گرایان این گونه بر می‌آید که احتمال دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شاهد حضور سیدابراهیم رئیسی باشیم.

هرچند آنان می‌گویند اگر رئیسی بیاید دیگر نامزدهای احتمالی از جمله قالیباف صحنه را خالی می‌کنند، اما برخی برخلاف این نظر را دارند و معتقد هستند که ممکن است بین ‌اصول‌گرایان یک دعوای جدی‌تر رخ دهد.

محمد مهاجری فعال سیاسی ‌اصول‌گرا که درباره جدی شدن کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: خبری و اطلاعی از آمدن آقای رئیسی ندارم، اما وقتی می‌بینم دو جریان به شدت در حال حمله به او هستند، احساس می‌کنم نگرانی‌ها از کاندیداتوری آقای رئیسی بیشتر شده است. نیروهای جریان آقای قالیباف به شدت از این اتفاق عصبانی هستند و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شدت در حال حمله به آقای رئیسی هستند. مجموعه دوم، جبهه پایداری نیز نگران ورود آقای رئیسی است و هم نگران ورود آقای ظریف. در واقع نیروهای جبهه پایداری به شدت می‌جنگند تا مبادا کس دیگری غیر از سعید جلیلی که نامزد آنهاست، وارد صحنه شود.

جبهه پایداری به عنوان یک جریان کاسب‌مآب -که در انتخابات مجلس تجارت پیشه هم شد- الان همه تلاش خود را برای به صحنه آوردن کاندیدای مطلوب خود انجام می‌دهند اما در نهایت اگر بتوانند با کسی ائتلاف کنند قطعا با او خواهند بست.

این در حالی است که همزمان در روزهای اخیر شخصیت‌های مختلفی از ‌اصول‌گرایان با رسانه‌ها مصاحبه کرده و در دفاع از رئیسی صحبت کرده‌اند. آنان می‌گویند حضور رئیسی می‌تواند ضد فساد باشد و اوضاع کشور را از این شرایط فعلی خارج کند. از جمله سیدمحمد حسینی فعال سیاسی ‌اصول‌گرا به خبرآنلاین گفته:

«در روزهای گذشته با تعدادی از نمایندگان مجلس هم در این خصوص صحبت کردیم، در کفایت و شایستگی آقای رئیسی اتفاق نظر وجود دارد و به تعبیری «قولی است که جملگی بر آنند» منتهی چون احزاب و تشکل‌ها در قالب شورای ائتلاف، وحدت، پایداری و دیگر جبهه‌ها جلساتی دارند ترجیح می‌دهند که در حال حاضر موضع‌گیری رسمی در این باره انجام ندهند و اجازه دهند آن نتیجه نهایی مطرح و اعلام شود.»

اما با این حال شاهد هستیم که محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی از ماه‌ها پیش خود را برای رسیدن به ریاست جمهوری آماده می‌کند و بعید به نظر می‌رسد با آمدن رئیسی هم حاضر باشد صحنه را ترک کند. از این‌رو می‌توان یک رقابت سنگین را بین چهره‌های ‌اصول‌گرا پیش بینی کرد.

منبع:روزنامه همدلی

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.