اسحاق جهانگیری از نامزدی ریاست جمهوری کناره گیری کرد

اسحاق جهانگیری به نفع حسن روحانی از نامزدی ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

به گزارش ایرنا، این اقدام جهانگیری با استقبال و حمایت حاضران در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز همراه شد.
جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر سه شنبه از یاسوج و بدون تشریفات استقبال وارد شیراز شد و به زیارت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) رفت و پس از آن در جمع هوادارانش در ورزشگاه دستغیب حضور یافت.

جهانگیری در حالی انصراف خود از ریاست جمهوری را اعلام کرد که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بعدازظهر سه شنبه در نامه ای از اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست تا به نفع حسن روحانی کناره گیری کند.

در متن نامه این شورا آمده است:

«بسمه تعالی
جناب آقای دکتر جهانگیری
سلام علیکم
خدای را سپاسگزاریم که فرصت خدمت به شریف‌ترین انسانهای روی زمین یعنی ملت بزرگوار ایران را فراروی فرزندان مسئولیت شناس این آب و خاک قرار داده وگذرگاههای وصول به مقصد را آنچنان باز نموده است که شیفتگان خدمت میتوانند آنگونه که شایسته است بار امانتی که بر دوش دارندرا به سرمنزل مقصود برسانند.
شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان لازم می‌داند با صدایی رسا از جنابعالی که مسئولانه پیشنهاد این شورا مبنی بر ضرورت حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را پذیرفته و در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌ها ، مناظره‌ها و گفتگوها با قدرت، صلابت، خردورزی و اخلاق مداری از گفتمان اصلاحات به عنوان گفتمان امید ، آرامش ، توسعه گرایی و کارآمدی دفاع نمودید قدرشناسی کند و توفیقات بیش از پیش شما را از خدای بزرگ مسئلت نماید.
این شورا با توجه به مجموعه شرایط پیش آمده و به منظور تداوم راهی که از انتخابات خرداد 1392 فراروی ملت قرار گرفته است پیشنهاد می‌نماید جنابعالی در یک تصمیم متعهدانه و مسئولیت شناسانه دیگر حمایت از کاندیدای اجماعی اصلاح‌طلبان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی را مورد تاکید قرار داده و با انصراف از نامزدی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برگی دیگر بر کارنامه درخشان خود بیفزائید.
تردیدی وجود ندارد که آن برادر عزیز بیش از هر کس دیگر ضرورت اجماع اصلاح طلبانه را احساس می‌کنید همانگونه که متعهدانه در صحنه حاضر شدید انشاءالله با طیب خاطر این پیشنهاد را خواهید پذیرفت .
همچنین از ملت بزرگوار ایران انتظار داریم با حضور آگاهانه پای صندوق‌های رای و انتخاب کاندیدای اجماعی اصلاح‌طلبان جناب آقای روحانی و همچنین نامزدهای شورای شهر تهران و دیگر مناطق از لیست “امید” شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برشکوه و عظمت ایران بیافزایند.
یاد امام و شهیدان جاویدان عزت و سربلندی ملت ایران با دوام
شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان»

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.