اولویت کاری مجلس هشتم در حوزه اقتصادی خواهد بود

دبیر کل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور گفت: با توجه به ترکیبی که وارد مجلس شدند و اولویت های کاری که در حوزه اقتصادی در کل کشور جریان دارد، اولویت کاری مجلس هشتم مطمئنا بهبود اوضاع اقتصادی کشور خواهد بود.حسین رمضانی خردمردی، دبیر کل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”، در خصوص کارآیی مجلس هشتم اظهار داشت: کارآیی مجلس هشتم را باید با توجه به مسائلی که برای مجلس هشتم در داخل و در تعامل با دولت نهم حاصل می شود، بسنجیم.
خردمردی خاطر نشان کرد: هر چند اصولگرایان با اتحاد نسبی وارد مجلس شده اند، در ترکیب هیات رئیسه مجلس و نحوه تعامل با دولت مسائلی پیش خواهد آمد که مطمئنا انشعاباتی به وجود خواهد آورد و از کارآیی آن ها تا حدودی کم خواهد کرد.
دبیر کل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور اضافه کرد: ترکیباتی که وارد مجلس شدند، پیرو شخصیت هایی هستند که به عنوان ریاست مجلس مطرح اند؛ بنابراین پیش بینی در خصوص رقابت بر سر ریاست مجلس میان لاریجانی و حداد است که شانس بیشتری برای ریاست مجلس خواهند داشت.
این فعال سیاسی درباره نقطه ضعف و قوت مجلس هفتم اظهار داشت: حمایت مجلس از دولت را از جهتی می توان نقطه قوت و جهاتی دیگر نقطه ضعف دولت نام برد.
وی ادامه داد: حمایت مجلس از دولت مخصوصا در جهت پیشبرد مساله هسته ای را می توان از نقاط قوت مجلس هفتم بیان کرد؛ ولی در مجموع، دنباله روی مجلس و دولت از یکدیگر نتایج خوبی برای معیشت مردم نداشته است؛ چه این تعامل مثبت و چه منفی بوده باشد.
دبیر کل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور خاطر نشان کرد: نقطه ضعف های مجلس در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی بوده، باید بیشتر پاسخگوی مردم باشند.
وی در خصوص تغییرات در کابینه تصریح کرد: تغییرات در کابینه سنت بدیعی است که دکتر احمدی نژاد آن را در کابینه بنا نهاد تا بتوان شخصاً به عنوان یک روش و شیوه بدون مصلحت اندیشی و رودربایستی با همکاران دولت انجام شود؛ اما نتایجی که از تغییرات و روی کار آمدن افراد در دولت نهم مشاهده شده، تا به امروز به شکل تیمی و گروهی (گروهی از کارشناسان) نبوده و این تغییرات نتایج مشخصی برای مردم به همراه نداشته است.
دبیر کل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور افزود: تعامل مجلس هشتم با دولت دهم بستگی به وضعیت انتخابات و شخصیت و تاثیرات رییس دولت خواهد داشت و حتی دولت دهم در تعیین اولویت های کاری مجلس هشتم نیز موثر خواهد بود.
خردمردی درباره کاندیداهای راه یافته این ائتلاف به مجلس اظهار داشت: به رغم اینکه در مرحله دوم انتخابات عضو گیری نداشته ایم، پنج نفر از اعضای ائتلاف که به مرحله دوم انتخابات تبریز راه پیدا کرده بودند، به مجلس راه یافتند که با چهار نفر مرحله اول، مجموع اعضای منتخب این ائتلاف در مجلس شورای اسلامی به 9 نفر رسید.

منصوره محمودی / ایسکانیوز

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.