ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌ها الکترونیکی شد

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا؛ از الکترونیکی شدن ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌ها خبر داد.

سید حمیدرضا کاظمی گفت: برای اولین بار ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و افراد با مراجعه به سامانه ثبت نامی که در آینده اعلام خواهد شد، مشخصات خود را ثبت کرده و ثبت نام می‌نمایند.

کاظمی همچنین گفت: عصر دیروز (یکشنبه) به منظور بررسی ظرفیت‌های برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و تصمیم گیری در این خصوص، جلسه مشترکی با حضور اعضای هیات مرکزی انتخابات و آقایان کولیوند قائم مقام وزیر کشور و موسوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور برگزار شد. با توجه به ظرفیت‌های وزارت کشور و امکانات سخت افزاری موجود، باید درخصوص نحوه برگزاری الکترونیک انتخابات تصمیم گیری می‌شد.

۳۲ هزار دستگاه رأی گیری الکترونیکی در اختیار وزارت کشور

وی گفت: ۳۲ هزار دستگاه رأی گیری الکترونیکی در اختیار وزارت کشور قرار دارد که از این تعداد دستگاه می‌توان در ۱۰ هزار شعبه اخذ رأی استفاده کرد و ما پیشتر در بخش انفورماتیک مجلس نحوه عملکرد این دستگاه‌ها را بررسی کرده بودیم و توانستیم کارایی آن‌ها را ارزیابی کرده و تایید نماییم و در نهایت با الکترونیکی شدن انتخابات موافقت کردیم.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد در کلانشهر‌ها با توجه به پیچیدگی و وسعت انتخابات شورا‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شود تا در مراحل اخذ رأی و شمارش، سرعت و دقت بالاتری را شاهد باشیم، ضمن آنکه بتوانیم الکترونیکی شدن انتخابات را به طور جدی تری محک بزنیم و تا ان شالله در آینده شاهد برگزاری سراسری انتخابات به صورت الکترونیکی باشیم.

همه مراحل انتخابات در کلانشهر‌ها برای اولین بار الکترونیکی است

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت کشور باید برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلانشهر‌ها را ابلاغ کند و کلیه مراحل انتخابات اعم از احراز هویت و رأی گیری در کلانشهر‌ها برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و ثبت نام از کاندیدا‌ها نیز در کل کشور به صورت الکترونیکی خواهد بود.
وی درخصوص اینکه نحوه اجرای ثبت نام الکترونیکی از کاندیدا‌ها چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: چگونگی اجرای این موضوع در روز‌های آینده توسط هیات مرکزی اعلام خواهد شد. با توجه به فراگیری کرونا و حساسیت هیات مرکزی بر سلامت انتخابات به لحاظ بهداشتی، ما سعی کردیم مراجعات کاندیدا‌ها را به حداقل برسانیم، لذا در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که کاندیدا‌ها بتوانند با مراجعه به آن اطلاعات خود را بارگذاری کرده و ما نیز برای بررسی صلاحیت به صورت آنلاین بتوانیم به آن مراجعه کرده و آن را بررسی نماییم.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا افزود: برای آنکه مراجعه کاندیدا‌ها برای ثبت نهایی اطلاعات به صفر برسد، تصمیم گیری نهایی نیازمند جلسات بعدی است، اما آن چیزی که مشخص است در این دوره از انتخابات حداقل حضور برای ثبت نام وجود دارد و در این جلسه نیز جمع بندی با دوستان وزارت کشور در این خصوص انجام شد.

منبع: خانه ملت

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.