آرایش سیاسی مجلس دهم و نمایندگانی که تغییر کردند + جدول و درصد

photoطی اطلاعیه وزارت کشور نتیجه انتخابات در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه کشور مشخص شده است که با احتساب آمار این حوزه‌ها، آرایش سیاسی مجلس دهم تغییری زیادی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، تا این لحظه هیات نظارت بر انتخابات، تکلیف نهایی پنجاه و دو حوزه نمایندگی مجلس را اعلام کرده است که بر این اساس از این پنجاه و دو نفر، پانزده نفر افرادی بودند که مورد حمایت مستقیم گروه‌های اصلاح‌طلب (لیست امید) قرار داشتند و بیست و یک نفر نیز در لیست اصلی اصولگرایان قرار گرفته بودند. شانزده نفر نیز از میان نامزدهایی هستند که در لیست اصلی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان قرار نداشتند و مستقل محسوب می‌شوند.

در سه ستون سمت راست اسامی این نمایندگان را می‌بینید. رنگ سبز به معنای اصلاح‌طلب بودن، رنگ نارنجی به معنای اصولگرا بودن و رنگ بنفش به نیروهای مستقل اختصاص یافته است که گرایش‌های کمرنگ سیاسی دارند اما این افراد عموما سعی در برقراری رابطه نزدیک با دولت خواهند داشت.

از سویی دیگر تنها هجده نماینده مجلس پیشین در این دوره توانسته‌اند رای خود را تکرار کنند. به این ترتیب تا اینجا سی و دو درصد نمایندگان مجلس گذشته در این دوره نیز حضور دارند. در دو ستون آخر نمایندگان دوره نهم و وضعیت آن‌ها در مجلس فعلی با رنگ سبز (حضور دوباره) و زرد (عدم حضور) مشخص شده است.

جدول بالا بدون توجه به آمار حوزه‌هایی است که انتخابات به دور دوم کشیده شده است. در میان این حوزه‌ها شهر ملایر دو نامزد دارد که انتخاب نامزد دوم به دور دوم کشیده شده است اما احمد آریایی‌نژاد و چهاردولی، نمایندگان فعلی ملایر هیچ کدام در دور دوم انتخابات مجلس حضور نخواهند داشت.

جدول زیر که همچنان در حال به روز رسانی است، وضعیت گرایش سیاسی نمایندگان راه یافته به مجلس دهم و نمایندگان مجلس دهم را نشان می‌دهد:

حوزه ها 4

 

 

حوزه ها 5

مجلس دهم 6

 

photo

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.