مشارکت زرتشتیان در انتخابات مجلس آینده

فرماندار اصفهان گفت: اقلیت‌های مذهبی زرتشتی آزادانه به مسائل مربوط به خود پرداخته به نحوی که در انتخابات آینده مجلس نهم نیز نقش خود را با حضور پر شور رقم می‌زند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل الله کفیل شامگاه گذشته در جلسه انتخاب اعضای هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به حوزه فرعی اقلیت زرتشتیان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در نهمین دوره انتخابات مجلس شوری اسلامی از بین زرتشتیان، مسیحیان و مسلمانان اعضای هیئت اجرای جداگانه انتخاب می‌شوند، اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی با اقلیت‌های مذهبی برادرانه و رفاقت گونه برخورد می‌کند چراکه اسلام همواره حافظ اقلیت‌های مذهبی است.
وی با اشاره به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی تلاش‌ها برای یک انتخابات با شکوه همانند انتخابات گذشته در نظر گرفته شده که انتخابات پرشکوهی با حضور حداکثری مردم را داشته باشیم.
فرماندار اصفهان تصریح کرد: اعضای اصلی هیئت اجرایی انتخابات 9 نفر و علل بدل پنج نفر انتخاب شده‌اند که انتخاب این اعضا مقدمه‌ای لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و با امنیت در استان اصفهان است.
وی به برخی کارشکنی‌های دشمنان در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمنان درصدد اخلال در برگزاری انتخابات هستند و همواره تلاش می‌کنند تا حضور مردم را در انتخابات را کم‌رنگ جلوه دهند.
همچنین در ادامه این جلسه محمد رضا اکرمی رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان اصفهان نیز به ماده 34 قانون انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: اعضای هیئت اجرایی پس از عضویت باید در جلسات حضور مستمر و صورت جلسه امضاء کنند.
وی خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت: اگر تخلفاتی از سوی اقلیت زرتشتیان در انتخابات نهم مجلس رخ دهد مسئولیت این تخلف بر عهده هیئت‌های اجرای است چرا که این افراد مسئول صحت جریان انتخابات هستند. 
به گزارش فارس، در این جلسه، خداداد ماوندادی، کیخسرو توکلی، مهشید آتش بند، پریدخت آتش بند، شهرام رشیدی، خسرو بهمردی، هما یزدانی، مهران بهروزی و کورش کرمانی به عنوان اعضای اصلی هیئت اجرایی زرتشتیان اصفهان انتخاب شدند.
از حاشیه‌های این جلسه‌ می‌توان به مورد اعتراض واقع شدن لفظ اقلیت اشاره کرد که از سوی یکی از اعضای حاضر زرتشتی مطرح شد و وی درخواست کرد به جای به کار بردن لفظ منفی اقلیت، لفظ گروه‌های مختلف و اعضای هیئت اجرایی زرتشتی به کار رود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید