معاون حزب موتلفه اسلامی: نامزدهای اصولگرا به کانون‌هاي قدرت و ثروت متصل نباشند!

معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: عاشورا نتيجه زاويه پيدا کردن دولت‌هاي اسلامي از آرمان‌هاي انقلاب و رهبري الهي است.

به گزارش ایلنا، حميدرضا ترقي در جمع حاميان ولايت شهر نيشابور به بررسي خطرناکترين آفت جامعه اسلامي در دوران امام حسين(ع) پرداخت و اظهار كرد: ويژگي‌هاي پديد آمده در جامعه دوران حاکميت يزيد، دفعتاً پديد نيامد بلکه فرآيندي را طي کرد که عبرت‌آموز است، در اين فرآيند، ابتدا جايگاه رهبري را در جامعه اسلامي تنزل دادند و معيارهاي الهي در تعيين رهبري عدول شد و سپس کارگزاران منصوب و منتخب براي اداره امور جامعه صلاحيت و شايستگي خود را از دست دادند و مجاري امور جامعه اسلامي از دست اسلام شناسان خارج شد، حدود الهي معطل و ارزش‌هاي اسلامي به فراموشي سپرده شد و فساد اقتصادي و اجتماعي و انحراف فرهنگي جامعه را فرا گرفت و شکم مردم از حرام پُر شد و دين و اعتقادات مردم سست و متزلزل و دنياطلبي آن‌ها را فرا گرفت.

ترقي با اشاره به خطبه امام حسين(ع) در جمع نخبگان و خواص مکه و شهرهاي اسلامي تحت عنوان امر به معروف گفت: به همين خاطر است که امام حسين(ع) ريشه تمام اين انحرافات در جامعه اسلامي را خارج شدن مجاري امور از دست اسلام شناسان مي‌دانند.

معاون امور بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي با اشاره به تغييراتي که در نظام ارزشي جامعه ايران بعد از جنگ پديد آمد، گفت: طبق پژوهش انجام شده توسط دانشگاه شهيد بهشتي علت افول ارزش‌هاي اسلامي و ديني در جامعه طي سا‌ل‌هاي 68 تا 74، فاصله گرفتن دولت از ارزش‌هاي ديني و اولويت دادن به توسعه اقتصادي بدون عدالت و ارزش‌ها بوده و همين زاويه پيدا کردن دولت با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، دولت بعدي را بسوي تحکيم سکولاريزم و ليبراليسم سوق داد تا آنجا که هزاران شبهه نسبت به دين و باورهاي مردم ايجاد کرده و جامعه را بسوي همان انحراف سبک صدر اسلام سوق دادند، ولي رهبري انقلاب و متدينين و دلسوزان انقلاب با حرکتي دقيق و حساب شده مسير انقلاب را به آرمان‌هاي امام و رهبري برگرداندند، و اگر همان راه ادامه مي‌يافت جامعه اسلامي ما در کمتر از 45 سال به سرنوشت جامعه زمان امام حسين(ع) دچار مي‌شد و اين نعمت رهبري و ولي فقيه بود که مانع چنين انحرافي در جامعه اسلامي ما شده است.

اين نماينده دوره پنجم مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: اگر تصميم سازان و تصميم‌گيرندگان و قانون‌گذاران و مجريان قانون در جامعه اسلامي از دست اسلام شناسان خارج شود، بزرگترين خطر گريبان جامعه اسلامي را خواهد گرفت.

ترقي با اشاره به آيه "تلک الايام نداولها بين الناس" در قرآن کريم، افزود پيروزي و شکست براي رقباي انتخاباتي در جامعه طبيعي است و خداوند مقدر کرده که قدرت بين جريان‌ها و افراد دست بدست شود تا موقعيت اهل ايمان با امتحان مشخص شده و ثابت قدمان در دين و ارزش‌ها شناخته شوند.

وي با بيان اين‌كه «امروز رقابت بين سه گفتمان صورت خواهد گرفت» افزود: گفتمان اصول‌گرايي که بدنبال تحقق جامعه نمونه اسلامي است، گفتمان اصلاح‌طلبي که بدنبال تحقق جامعه مدني است و گفتمان مکتب ايراني که بدنبال تحقق جامعه ايراني است.

اين عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي با تأکيد بر اين‌که «مردم در برابر فتنه‌ها واکسينه شده و از بصيرت خوبي نسبت به جريانات سياسي برخوردار شده‌اند» افزود: رقابت سالم در بين نيروهاي معتقد به نظام، انقلاب، اسلام و قانون اساسي ميسر خواهد بود و چرخش قدرت بايد فقط در بين نيروهاي پايبند به اصول و آرمان‌هاي انقلاب صورت گيرد تا روز به روز جامعه اسلامي‌تر شود.

ترقي رعايت تقواي جمعي سياسي را براي صيانت از جامعه اسلامي ضروري و جذب حداکثري را در ميان کساني ضروري دانست که در عقيده و رفتار و بينش سياسي با نظام هماهنگ هستند.

وي با تبيين توانايي‌هاي قدرت دفاعي و الکترونيکي و نظامي ايران در شرايط کنوني، کنترل و تصاحب هواپيماي جاسوسي آمريکا توسط لشگريان ايران را بزرگترين پيروزي ايران در جنگ الکترونيک با آمريکا و شکست جبران‌ناپذيري براي آن کشور دانست و تأکيد کرد: در چنين شرايط حساس و مهمي که کشور با آن روبروست اصولگرايان بايد نمايندگاني را براي مجلس معرفي کنند که نه تنها توان رويارويي با چالش‌هاي سياسي و اقتصادي و اجتماعي کشور را داشته باشند بلکه به کانون‌هاي قدرت و ثروت متصل نبوده و آزاد و مستقل و بدون وامدار شدن بتوانند اعمال حق حاکميت مردم را بخوبي به انجام رسانند.

معاون امور بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي سپس به سوالات حاضرين در زمينه وحدت اصول‌گرايان و استراتژي جريان‌هاي سياسي رقيب در انتخابات و اشغال سفارت انگليس و عملکرد دولت در سياست خارجي، پاسخ گفت.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.