باهنر: لاریجانی تا الان معتقد به حضور در صحنه انتخابات نشده / جبهه پایداری در انتخابات از اصولگرایان جدا می‌شود

محمدرضا باهنر به روزنامه خراسان گفت: در انتخابات آینده به نظرم دو جریان سنتی حضور خواهند داشت؛ یک جریان اصولگرایی و یک جریان اصلاح طلب، اما تعدادی از اصولگراها ممکن است به اصولگراها نپیوندند و یک گروه از اصلاح طلب ها به اصلاح طلب‌ها نپیوندند.

* مثلا دوستان در جبهه پایداری الان در حال فعالیت هستند و ممکن است با اصولگراها خیلی همراه نشوند. اصلاح طلب ها هم همین طورهستند.

* اصلاح طلبان مشکلی دارند که برخی از لایه های آن ها می روند به سمت فتنه و براندازی و هنجارشکنی که باید عقلای آن ها فکر کنند که این طور افراد را در معرض انتخاب قرار ندهند و به قول معروف از اصلاح طلب های خوش خیم استفاده کنند که کم هم نیستند. نظام و انقلاب را قبول دارند و حتی مقلد رهبری هستند، البته ممکن است در عالم سیاست باهنر یا رئیسی را قبول نداشته باشند خب قبول نداشته باشند، این گناه نیست و رقابت همین است.

* من فکر می کنم حضور آقای روحانی در عرصه انتخابات خوب است و احتمال می دهم انتخابات سه جریانی شود یعنی یک جریان اصلاح طلبی، یک جریان اصولگرایی و یک جریان هم اعتدالی باشد.

* اگر روحانی به سمت افراد تند اصلاح طلب برود همان مقدار آبرویی هم که دارد ریزش می کند ولی در مجموع از فعالیت آقای روحانی و اطرافیانش استقبال می کنم.

* مهم است که در مجلس بعدی چه کسانی بیایند، اما مهم تر از این ها میزان مشارکت است و باید هم احزاب و شخصیت های سیاسی و هم شورای نگهبان و هم کلیت نظام تمهیداتی بیندیشند که اگر هم مشکلات حل نشد، علامت هایی را مردم و فعالان سیاسی ببینند که پای صندوق بیایند. انتخابات قبلی ریاست جمهوری ۴۸ درصد بود که رکورد کمینه را زد، در مجلس یازدهم هم ۴۳ درصد بود. اگر با تمهیداتی این را به بالای ۵۰ و ۶۰ درصد برسانیم حرکت روبه جلو خواهد بود.

* من با آقای لاریجانی دو سه دفعه جلسه داشته ام. ایشان الان هنوز این موضوع را که در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری ورود کند ، انکار می کند نه این که از عالم سیاست کنار کشیده باشد، اما می گوید کمک می کنم. ایشان فعال هست اما این که راسا کاندیدا شود فعلا انکار می کند. می گوید من نیستم اما در عالم سیاست هیچ حساب و کتابی نیست و ممکن است اتفاق دیگری بیفتد.

* در دولت روحانی هم اگرچه نقدهایی داریم، وزرای به درد بخوری داشتیم و برخی هم عملکرد غیرقابل قبولی داشتند، اما صفر و صدی نیست.

محمد رضا باهنر همچنین در گفتگئ با  آخرین خبر گفت:

رییس جمهور باید ۲۰۰ نفر آدم مجرب، قوی و مدیر همراه خود داشته باشد. باید دو مجلس داشته باشیم یک مجلس ملی و یک مجلس منطقه ای. یک حکومت را یک نفر نمی‌تواند اداره کند. باید یک پشتوانه قدرتمند حزبی پشتش باشد. یکی از اصلاحاتی که حتما باید در قانون اساسی صورت بگیرد همین حزبی شدن انتخابات است اگر حزب باشد بارِ تایید و رد صلاحیت‌ها روی دوش شورای نگهبان نمی‌افتد. رسیدگی به صلاحیت‌ها باید کاملا قانونمند و شفاف باشد.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.