- ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور - http://eatelaf.ir -

شناسایی ۱۰۰ کلاهبردار انتخاباتی در کشور/ دادگاه ۳۰ نفر را محکوم کرد

[1] مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: در طول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ نفر کلاهبردار انتخاباتی شناسایی شد که شورای نگهبان از ۶۰ نفر آنها شکایت و دادگاه ۳۰ نفر را محکوم کرد.

امین‌الله زمانی امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های استان قزوین که در سالن جلسات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان برگزار شد، اظهار داشت: این افراد با سو استفاده از نام شورای نگهبان و با این ادعا که در تأیید صلاحیت‌ها نقش دارند، در واقع اقدام به خرید و فروش صلاحیت می‌کردند؛در حالی که تحقیقات نشان داد هیچ ارتباطی با مجموعه شورای نگهبان نداشته‌اند. در ضمن اگر فردی هم پیدا شود که در این حوزه مدعی باشد، زیر ذره‌بین شورای نگهبان قرار می‌گیرد و جلوی بازارگرمی آنها را می‌گیریم.
زمانی با بیان اینکه شورای نگهبان ۲۵۰ هزار ناظر انتخاباتی در کل کشور دارد گفت: تاکنون در هیچ‌کدام از پرونده‌های تخلفات انتخاباتی اثری از دخالت این ناظران دیده نشده که نشان می‌دهد شورای نگهبان با چه دقت و حساسیتی ناظران خود را انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به هیچ‌وجه در احراز، تأیید یا رد صلاحیت‌ها تحت تأثیر جناح‌های و حزب‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد و هیچ شخصیت سیاسی یا غیرسیاسی نمی‌تواند ادعا کند که نفوذی در شورای نگهبان دارد و می‌تواند در این شورا لابی‌گری کند.