24 فرآیند انتخابات مجلس نهم رایانه‌ای است

جانشین ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه در انتخابات‌های بعدی چیزی به نام تعرفه کاغذی نداریم، گفت: 24 فرآیند از پروسه 25 گانه انتخابات رایانه‌ای در نهمین دوره مجلس اجرایی می‌شود.

حسنعلی نوری در حاشیه سفر به مازندران و شرکت در کارگاه آموزشی و توجیهی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با حضور مجریان و فرمانداران استان‌های گلستان و مازندران برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساری بیان داشت: یارانه‌ای شدن انتخابات از چند دوره قبل در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته و در این دوره از انتخابات براساس تجربیات گذشته فرآیند کامل‌تر و جامع‌تری را در نظر داریم.
وی با اشاره به فرآیند 25 مرحله‌ای انتخابات رایانه‌ای ابراز داشت: در فرآیند انتخابات رایانه‌ای 25 پروسه از فرمان شروع ثبت‌نام کاندیداها، آغاز تشکیل هیئت‌های اجرایی، بررسی صلاحیت کاندیداها، رسیدگی به شکایات، اخذ رای، فرآیند تجمیع، شمارش، شکایات بعدی و بررسی آنها و در نهایت صدور اعتبارنامه و پایان انتخابات که با دستور امحاء تعرفه‌ها است را شامل می‌شود.
جانشین رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری با تاکید اینکه 24 مرحله از مراحل 25 گانه انتخابات آینده در همه شعب در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی تنها فرآیند روز اخذ رای به صورت رایانه‌ای نیست.
وی با اعلام اینکه در انتخابات سال‌های آینده در سیستم رایانه‌ای چیزی به عنوان تعرفه کاغذی نداریم، گفت: فرآیند روز اخذ رای در نهمین دوره مجلس به صورت پایلوت و نمونه با هماهنگی شورای نظارت در تعدادی از حوزه‌های انتخابی به اجرا در می‌آید.
جانشین ستاد انتخابات کشور در این زمینه ادامه داد: تلاش ما بر این است تا حوزه‌هایی که از نظر زیرساختی آماده‌تر هستند را در اولویت قرار دهیم.
نوری اذعان داشت: تعداد جمعیت، تعداد کاندیداها و رصد عملکرد سیستم از پارامترهایی است که برای رایانه‌ای شدن برخی از شعب در نظر گرفته‌ایم.
 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.