علیرضا بیگی: اصلاحیه قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا به ۱۴۰۰ می رسد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: با مسائلی که شورای نگهبان درباره قانون انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد در اصلاح قانون انتخابات شوراها مواجه نیستیم.

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی یکتاپرس، با اشاره به روند طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در کمیسیون شوراها اظهار کرد: در خصوص انتخابات و همچنین طی زمان عضویت افراد در شوراهای شهر و روستا باید نظارتی بر افراد صورت می گرفت که سازوکار آن را پیش بینی کردیم.

وی افزود: از جمله آسیب هایی که متوجه انتخابات شورای شهر و روستا بود، مدت کم تعیین صلاحیت افراد بود که به آن پرداختیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اینکه تعارض منافع مسئله دیگری بود که در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها مد نظر قرار دادیم، بیان کرد: در انتخابات شوراها مجلس در تأیید صلاحیت ها جایگزین شورای نگهبان می شود و موضوع تعارض منافع برای نمایندگانی که در استان ها عهده دار این مسئولیت می شوند، پیش می  آید.

وی افزود: متأسفانه نماینده در رد یا تأیید صلاحیت کاندیداها نیم نگاهی هم به سبد رأی خودشان دارند و چه بسا این سبب شود که لغزش هایی رخ دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش کردیم وزن قوه قضائیه در هیئت نظارت بر انتخابات شوراها را سنگین تر کنیم تا موضوع تعارض منافع به نحوی پوشش داده شود.

علیرضا بیگی با تأکید براینکه احتمال دارد بتوانیم طرح را برای انتخابات ۱۴۰۰ به قانون تبدیل کنیم، گفت: در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با نقطه نظرات مبنایی شورای نگهبان مواجهیم که تأمین آن سخت و زمان بر است، اما در مورد اصلاح قانون شوراهای شهر و روستا چنین مانعی دیده نمی شود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.