برگزاری انتخابات میاندوره‌ای خبرگان در مشهد

برگزاری انتخابات میاندوره‌ای خبرگان در مشهدانتخابات میاندوره‌ای خبرگان در خراسان رضوی به احتمال زیاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: به دنبال رحلت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، فرمانداری مشهد به عنوانی فرمانداری حوزه انتخابیه مرکز استان پیشنهاد برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان را به وزارت کشور داده است و به احتمال زیاد با این پیشنهاد موافقت خواهد شد.

احمد ریواده افزود: فرمانداری مشهد آماده برگزاری انتخابات میاندوره‌ای خبرگان در سال آینده است.

وی گفت: اختیار برگزاری انتخابات با ستاد انتخابات کشور و منوط به موافقت شورای نگهبان است و معتقدیم مانند دیگر استان‌ها که نیازمند برگزاری انتخابات میاندوره‌ای خبرگان هستند لزومی ندارد مردم این استان سه و نیم سال برای تعیین نماینده در مجلس خبرگان صبر کنند بنابراین به احتمال با برگزاری این انتخابات میان دوره‌ای موافقت خواهد شد.

معاون فرماندار مشهد همچنین از برپایی نشست هفتگی هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی، برای برگزاری دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و تعیین جایگزین آیت الله مصباح یزدی هنوز زمان کافی برای فراهم کردن سازوکار برگزاری همزمان سه انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در این استان وجود دارد.

طبق اعلام وزارت کشور انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸خرداد۱۴۰۰ در ۸۱شهر و بیش از دوهزار و ۵۰۰روستای خراسان رضوی همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

نخستین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند پارسال برگزار شد و آیت الله مصباح یزدی به نمایندگی مردم خراسان رضوی به این مجلس راه یافت.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به علت بیماری، عصر جمعه ۱۲دی دار فانی را وداع گفت.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.