ائتلاف کاندیداهای مستقل، انتخابات مجلس نهم را از تک قطبی بودن خارج می کند

تک قطبی شدن انتخابات به صلاح انقلاب نیست و باید برای برگزاری یک انتخابات چند قطبی تلاش کرد.

بنا به گزارش دبیرخانه مرکزی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، حسین رمضانی خردمردی، دبیر شورای هماهنگی این ائتلاف در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: 

شرایط و بسترهای قانونی لازم برای برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی فراهم است و در وهله اول، این نخبگان سیاسی هستند که باید برای تحقق آن تلاش کنند.
وی اظهار داشت: بی شک شخصیت های مطرح سیاسی اصولگرا که برای فهرست واحد اصولگرایی تلاش می کنند هم، انتخابات تک قطبی را یک تهدید برای جمهوریت نظام اسلامی می دانند و به نظر می رسد در خوشبینانه ترین وضعیت، خروج از وضعیت تک قطبی را با فرض حضور اصلاح طلبان گره زده اند؛ در حالی که اصلاح طلبان هم تنها یک قطب دیگر انتخابات هستند.
رمضانی همچنین درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: حذف هر تشکل وفادار به نظام جمهوری اسلامی از عرصه سیاسی به نفع کشور نیست و این طیف از جریان سیاسی کما فی السابق، با شفاف سازی در مسیر تبعیت خود از قوانین موجود، می تواند در رونق انتخابات نقش مؤثری داشته باشد.
دبیر شورای هماهنگی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور خاطر نشان ساخت: اگر چه بعضی از فعالان سیاسی، فضای انتخاباتی این دوره از مجلس را تک قطبی ارزیابی کرده و حتی از پیروزی قطعی یک جریان مشخص می گویند، لکن نباید از قدرت حضور کاندیداهای مستقل؛ بویژه در شهرستان ها غفلت کرد.
وی ادامه داد: این افراد با شخصیت سیاسی و فکر مستقل در انتخابات حضور می یابند که با این شرایط، ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، از سرمایه انسانی قدرتمندی برخوردار خواهد بود.
رمضانی تاکید کرد: ائتلاف کاندیداهای مستقل، یک اسم، عنوان یا یک فهرست انتخاباتی نیست، بلکه یک جریان صاحب پشتوانه اجتماعی است که از سرمایه های انسانی فعال در عرصه سیاسی- انتخاباتی این کشور تشکیل شده و در ساختار پایدار مدیریت کشور نقش بسزایی خواهد داشت.
وی نسبت به حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات آتی ابراز امیدواری کرد و گفت: مردم اندیشمند و آزاد ایران اسلامی با انتخاب نمایندگان اصلح و دارای فکر و اندیشه مستقل در دوره نهم، صاحب قویترین و کارآمدترین مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب خواهند شد.
شایان ذکر است علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.eatelaf.ir مراجعه نمایند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید