- ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور - http://eatelaf.ir -

وکیل الدوله بودن مهمترین نقطه ضعف مجلس دهم

[1]قائم مقام دیده‌بان شفافیت و عدالت وکیل الدوله بودن به جای وکیل ملت بودن، فقدان توجه به معیشت مردم، منفعل بودن، ضعف کارشناسی و فقدان شفافیت و نظارت واقعی را از جمله مهمترین نقاط ضعف مجلس دهم برشمرد.

محسن جلواتی، قائم مقام مدیر عامل دیده‌بان شفافیت و عدالت و داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با الف در مورد اولویت قانون گذاری درصورت ورود به مجلس گفت: اولویت‌های من عبارت خواهند بود از تصویب قوانین در راستای توسعه اقتصادی بگونه‌ای که سود نهایی آن به نفع مستضعفان و محرومین باشد همچنین تصویب قوانین تعارض منافع  و  توزیع عادلانه منابع با اولویت قائل شدن برای مناطق محروم.

وی استفاده بهینه از کلیه ظرفیت‌های نظارتی مجلس ، تحقیق و تفحص  و تبدیل دیوان محاسبات منفعل به فعال را از دیگر اولویت های خود در مجلس بیان کرد.

جلواتی شعار انتخاباتی خود را نیز " مبارزه با فساد، مبارزه با رانت و نه به دروغ" اعلام کرد و گفت: "بنده خود را در سختی‌ها و مشکلات  و تورم و گرانی در کنار مردم می‌دانم و جهت رفع آنها نهایت تلاش خود را خواهم نمود و مهمترین مشکل مردم را هم معیشت، گرانی، بیکاری و عدم کارایی مسئولین می دانم".

وی یکی از مهم ترین کارهایی را که در مجلس پیگیری خواهد کرد شفافیت آرا و افزایش فعالیت نمایندگان مجلس برشمرد و گفت: "مجلسی کارآمد است که فعال، با نشاط، پاسخگو به نیازهای کشور در ابعاد داخلی و بین‌المللی بوده و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های مجلس به ویژه از طریق فعال کردن دیوان محاسبات، از جنبه نظارتی نیز کاملا پویا و فعال ظاهر شود".