- ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور - http://eatelaf.ir -

شوراها قربانی سونامی انتخابات ریاست جمهوری

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای چهارم شهر تهران و کاندیدای انتخابات شورای پنجم با انتقاد از رفتارهای سیاسی برخی از اعضای شورای شهر گفت: هرگاه شورا در رینگ سیاسی قرار گرفت، از کارها بازماند و هرگاه به دور از سیاسی کاری‌ها، کار سیاسی را در دستور کار قرار داد به نفع مردم و شهر فعالیت کرد.

به گزارش ایسنا، پرویز سروری در  میزگرد تبیین برنامه‌های نامزدهای لیست خدمت در انتخابات شورای شهر پنجم تهران که با حضور اقبال شاکری و بابک نگاهداری در ایسنا برگزار شد با بیان اینکه شورای شهر را باید به دو قسمت شش ماهه اول و آخر و سه سال میانی تقسیم‌بندی کرد، گفت: 6 ماهه اول و آخر، دوره سیاسی شورا است که در این دوره به شهر و شورا آسیب‌های جدی وارد می‌شود چراکه تجربه نشان داده هرگاه نگاه سیاسی بر شورا حاکم باشد، با آفت‌های بزرگی روبه‌رو می‌شود و این باعث می‌شود نتوانیم با نگاه کارشناسی موضوعات را ارزیابی کنیم.
 
وی با بیان اینکه دوستان اصلاح‌طلب از آنجایی که کارنامه ناکارآمد دولت را شاهد بودند، استراتژی تخریب و سیاه‌نمایی در مدیریت شهری را در دستور کار قرار دادند، گفت: براین اساس مدیریت شهری هیچ عملکرد مثبتی ندارد و پل صدر، تونل‌ها، بوستان‌ها، دریاچه شهدای خلیج فارس و… هیچ کدام مثبت نبوده و هرجا که دیگر تیغ‌شان نمی‌برید عنوان می‌کردند که شهر گران اداره شده، اما کاش دولت هم کار می‌کرد و گران می‌شد .
 
نظم مالی در تار و پود شهرداری در حال نهادینه شدن است/  عده‌ای برای تخریب شهرداری شورا را هم تخریب کردند
 
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای فعلی شهر تهران با بیان اینکه در شش ماهه اول دوستان جریان مقابل به دنبال وزن‌کشی بودند اما دیدند اگر قضیه بدین منوال پیش برود در ایستگاه انحلال متوقف می‌شویم، افزود: در طول حدود سه سال میانی، کار کارشناسی را در کنار یکدیگر برای پیشبرد اهداف شهر انجام دادیم و دوران خوبی بود و آثار مثبتی داشت به گونه‌ای که به عنوان مثال در سال اول اصلاحیه بودجه شهرداری 5000 میلیارد تومان بود اما اخیرا شهرداری اصلاحیه 500 میلیارد تومانی آورده که کاهش 10 برابری را نشان می‌دهد و این گواه آن است که این اصلاحیه بودجه حاصل کار کارشناسی و نظارت دقیق بر شهرداری بوده و نظم مالی در تار و پود شهرداری در حال نهادینه شدن است.
 
سروری با بیان اینکه به شورای شهر چهارم ظلم شد چراکه عده‌ای برای تخریب شهرداری مجبور شدند شورا را هم تخریب کنند، گفت: تجربه نشان داده در مواقعی که شورا به رینگ سیاسی بدل شده، هزینه‌هایی دادیم و هنگامی که در مسیر کارشناسی قرار گرفتیم  به نفع شهر و مردم حرکاتی انجام شد.
 
انتخابات شورای شهر در سونامی سیاست و موج انتخابات ریاست جمهوری قربانی می‌شود
 
وی با بیان اینکه متاسفانه انتخابات شورای شهر مقارن با انتخابات ریاست جمهوری که یک انتخابات پرچالش، پرتنش و سیاسی شده و این در حالی است که جنس انتخابات شورای شهر اجتماعی و به دور از هیجان و مبتنی بر برنامه و توانمندی‌های کارشناسی است که متاسفانه افراد کارشناسی که در این فرآیند قرار می‌گیرند، در سونامی‌های سیاسی قربانی می‌شوند، گفت: ما قربانی این تقارن شده‌ایم و به همین دلیل است که مردم به جای توجه به رزومه افراد به موج‌ها نگاه می‌کنند یعنی اگر انتخابات ریاست جمهوری موج اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی ایجاد کند، شوراها نیز به همان سمت رفته و این موج‌ها شورا را با خود می‌برد و این جفا در حق کسانی است که با برنامه و برای بهبود وضعیت شهر آمدند.
 
شهر پر از فرمانده است که هیچ کدام پاسخگو نیستند /  گویا اصلاح‌طلبان در شورای شهر اصلا به گزارش پلاسکو گوش ندادند
 
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای فعلی شهر تهران با بیان اینکه اگر به شهر نگاه حزبی شود، ضربه می‌خورد، گفت: شهر تهران باید 11 هزار اتوبوس داشته باشد اما در حال حاضر 6000 اتوبوس داریم که نیمی از آنها فرسوده هستند، لذا اگر دولت حمایتی از حمل و نقل عمومی نکند، قطعا مردم متضرر می‌شوند.
 
وی به لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: شهر پر از فرمانده است که هرکدام شهر را به سمتی می‌کشند و هیچ کدام نیز پاسخگو نیستند. اگر مدیریت واحدی وجود نداشته باشد، تهران لطمه می‌خورد و در حال حاضر با سیستم سنتی غلطی اداره می‌شود که به درد اداره روستا هم نمی‌خورد وتا زمانی که تهران یک پاسخگو نداشته باشد، به اهداف خود دست نمی‌یابیم.
 
سروری در مورد انتقادات مطرح شده درخصوص نقش نامزدهای اصولگرا در به نتیجه نرسیدن بررسی پرونده‌های چون پلاسکو، املاک نجومی و کاهش اختیارات شهردار گفت: گویا اصلاح‌طلبان در شورای شهر اصلا به گزارش پلاسکو گوش ندادند و ظاهرا باید چیزی که برای آنها نوشته شده بود، بی‌توجه به گزارش می‌خواندند چراکه من حاضر هستم گزارش پلاسکو را به 100 کارشناس بدهیم تا آن را با گزارش کمیته ملی مقایسه کنند و برای همه مشخص است که گزارش شورا تار و پود حادثه را بررسی کرده بود.
 
این نامزد لیست خدمت در شورای پنجم با بیان اینکه دوستانمان در راستای استراتژی سیاه‌نمایی و تخریب به گزارش گوش نداده و کار دیگری انجام می‌دادند و بی‌توجه به گزارش تنها سوال‌هایی که از قبل به آنها داده شده بود قرائت کردند، در مورد واگذاری املاک نیز گفت:‌ اگر شورا به مساله تحقیق و تفحص املاک وارد می‌شد نهایتا باید موضوع را به قوه قضاییه و دادستانی ارجاع می‌داد اما ما برای آنکه موضوع در بالاترین حد شفافیت بررسی شود، از دادستانی خواستیم که از ابتدا وارد شود و پس از آنکه گزارش منتشر شد، قطعا موضوع را بررسی خواهیم کرد، البته جای سوال است که در مورد حقوق‌های نجومی چه برخوردی انجام شد؟ این نوع برخورد با تخلف که بگوییم متخلفان ذخیره نظام هستند درست نیست و باید به دادستانی اجازه ورود داد و امیدواریم گزارش بزودی منتشر شود و پس از صدور حکم شورا نیز قطعا به بررسی چرایی و علل ایجاد این اتفاق ورود خواهد کرد.
 
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای فعلی شهر تهران با بیان اینکه یکی از اعضای شورا به من گفت که اگر شما خربزه شیرین بیاورید ما آن را به زمین می‌اندازیم تا هیچ کس نخورد، گفت: این استراتژی تخریب و سیاه‌نمایی است.
 
نمی‌شود شرایطی را فراهم کنیم که چوب لای چرخ شهرداری گذاشته شود
 
سروری در مورد انتقادات وارد شده به نحوه مدیریت هیاتی شورای شهر طی این سال‌ها با بیان اینکه ما یک سال فرمان شورا را به جریان مقابل دادیم و شما ثمره آن را با 3 سال مدیریت چمران مقایسه کنید گفت: ما در سال اول هر روز تنش داشتیم و آنها می‌خواهند یک نفری رییس شود که هر روز تنش ایجاد کرده و شهرداری را دیو ببینند و بخواهند که گردن آن را بزنند.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نظارت، حمایت و هدایت را سه شاخص شورا اعلام کرد و با رد این ادعا که اصولگرایان مانع تصویب طرح مذکور شدند، گفت: نمی‌شود شرایطی را فراهم کنیم که چوب لای چرخ شهرداری گذاشته شود. در مورد انتقادات وارده درخصوص کاهش اختیارات شهردار نیز باید عنوان کنم که باید برویم تعداد مخالفان را ببینید چراکه 22 نفر به این پیشنهاد رای منفی دادند چراکه طرحی آورده شده بود که شهر را قفل می‌کرد.
 
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای فعلی شهر تهران  با بیان اینکه دوستان پیشنهاد دادند که کل اختیارات 17 ساله‌ای که به شهردار داده شده بود به یکباره لغو شود، گفت: با این پیشنهاد هر پروژه را باید در شورا تصویب می‌کردند و تمام اختیارات شهرداران مناطق و شهردار سلب می‌شد و آیا این جای سوال است که اینگونه می‌توان شهر را اداره کرد؟ و جای سوال است که اگر جریان اصولگرایی با این پیشنهاد سیاسی برخورد کرده پس چرا دوستان خودتان این پیشنهاد را نیز را رد کرده‌اند؟.