تشکیل ۱۹۶ پرونده انتخاباتی در دادگستری‌های سراسر کشور/ ۸۰۰ مورد تذکر به نامزدها و ستادها

سخنگوی قوه‌قضاییه از تشکیل ۱۹۶ پرونده انتخاباتی در دادگستری‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی نیز بیش از ۸۰۰ مورد تذکر به صورت تلفنی یا حضوری به ستادها، نامزدها و افراد متفرقه در مسئله انتخابات داده است.
 

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در صدو دوازدهمین نشست خبری خود هفته وزارت اطلاعات را تبریک گفت و ضمن آرزوی توفیق برای سربازان گمنام امام زمان اظهار کرد: درطول مدتی که مسئله انتخابات مطرح بود در سراسر دادگستری‌ها، ۱۹۶ پرونده تا الان به دستگاه قضایی رسیده است که بیشترین آنها مربوط به شورای حل اختلاف است. از مجموعه ۱۹۶ پرونده سهم موضوعات مربوط به انتخابات شورا بیشتر است.
۸۰۰ مورد تذکر به نامزدها و ستادهای انتخاباتی
 
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی نیز بیش از ۸۰۰ مورد تذکر به صورت تلفنی یا حضوری به ستادها، نامزدها و افراد متفرقه در مسئله انتخابات داده است. از جمله به حدود ۱۰۰ مورد افرادی که در کانال‌های تلگرامی فعالیت می‌کنند تذکر داده است که از این ۱۰۰ مورد ۵۷ مورد مربوط به جریانات اصولگرا و مابقی مربوط به جریان اصلاح‌طلب است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: در  ۱۸ مورد هم از آنها دعوت حضوری به عمل آمد و مطالبی را به آنها یادآور شدند که همه اینها در مرحله پیشگیری می‌باشد. از این ۱۸ مورد ۸ مورد مربوط به اصولگرایان، ۲ یا ۳ مورد مربوط به افراد متفرقه و باقی مربوط به اصلاح‌طلبان است.
 
 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.