عیسی کاکویی: شهرت داشتن برای اداره و رسیدگی مشکلات شهر کافی نیست

 دکتر عیسی کاکویی، نامزد پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره معیارهای صحیح انتخاب کاندیدا از نگاه مردم گفت: به نظر من، باید در این زمینه به چند نکته اساسی دقت داشت.

 
* ضرورت اهمیت به متن و دوری از حاشیه ها
 
عیسی کاکویی در گفتگو با خبرنگار شریان نیوز با اشاره به لزوم انتخاب شورای شهری مفید و موثر تصریح کرد: برای داشتن یک شورای شهر مفید و موثر برای شهرمان، نخست باید هدف گذاری مناسبی در ذهن داشته باشیم و در نظر بگیریم که ویژگی مورد نیاز  برای داشتن یک شورای شهر پویا چیست و قرار است این شورا به چه اهدافی برسد و چه ماموریت هایی را در پیش بگیرد و به سرانجام برساند و توسط چه کسانی بهتر است این کار انجام پذیرد. شورای شهر یک نهاد ساده ای نیست؛ بلکه وظایفی همچون هدایت، حمایت و برنامه ریزی را از اصول اولیه کار خود می داند. بنابراین اگر می خواهیم به این نکته برسیم که همواره باید اصول کار این شورا ثابت و با قدرت بماند  "باید به متن اهمیت دهیم و نه به حاشیه ها" متاسفانه عده ای فقط و فقط به  دنبال سکوهای سیاسی برای خود می گردند و به دنبال خدمت صادقانه نیستند و اینجا است که وظیفه هریک از ما است که چنین افرادی را از دایره انتخاب و ملاک قرار دادن برای انتخاب خود حذف کنیم.
 
 
* اتتخاب فرد آشنا به شهر از ضروریات یک نامزد مستعد
 
کاکویی افراد با سابقه را برای انتخاب به عنوان عضو شورای شهر موثرتر خواند و اظهار داشت: دوم این که ما باید افرادی را برای سمت هایی انتخاب کنیم که آشنایی کاملی به شرایط موجود داشته باشند. به عنوان مثال در خصوص شورای شهر، شناخت جغرافیای شهر، تاریخ شهر، جمعیت، مشکلات، معضلات و شناخت کامل شرایط محیطی به لحاظ اجتماعی و فرهنگی و بسیاری دیگر از فاکتورها که لازم است افراد نامزد به آن واقف باشند و مردم نیز بر این اساس شخص را انتخاب کنند چرا که قرار است یک عضو شورای شهر نماینده مردم در این نهاد باشد و باید به فکر حل مشکلات مردم شهر باشد.
 
کاکویی با بیان سابقه نه ساله ی خود در حوزه شهری و شناخت کامل از شرایط محیطی شهر اذعان کرد: سومین موضوع بحث سوابق یک نامزد است. مردم باید به دنبال شخصی کارآمد و با سابقه در حوزه مشکلات شهری باشند. شخصی که تمامی عناصر  و اجزای لازم برای کار و فعالیت مداوم و همچنین نیازها و عناصر رفع مشکلات را به خوبی شناخته و از قدرت تجزیه تحلیل بالایی برخوردار باشد. البته باید به این نکته اشاره شود که افرادی که دارای تخصص در زمینه  حوزه شهرى هستند می توانند در این انتخاب موثر باشند اما بازهم در کنار این تخصص قطعا داشتن تجربه و سابقه میتواند انتخاب مطمئن تری به حساب بیاید.
 
* شهرت داشتن برای اداره و رسیدگی مشکلات شهر کافی نیست
 
وی در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص انتخاب و حضور مشاهیر ورزشی در شورای شهر افزود: ورزشکاران، هنرمندان و مشاهیری از این دست بی شک جزء افراد قابل احترام و افتخار جامعه برای هر ایرانی است و باید عرض کنم خوشبختانه این قشر از مردم ما افرادی به شدت دلسوز، متدین و با سواد و فداکار جامعه هستند. اما باید به این نکته توجه داشت که شهره بودن برای اداره و رسیدگی به مشکلات یک شهر کافی نخواهد بود. عضو یک شورای شهر وظایف سنگینی را برعهده دارد، نظارت، هدایت و برنامه ریزی، آن هم برای مردم یک شهر کاری است که قطعا افرادی با سابقه و با علم به مدیریت شهری را می طلبد. بنابراین به نظرم باید در انتخاب ها دقت بیشتری نمود.
 
عیسی کاکویی در پایان در خصوص برنامه خود برای جوان گرایی در شورای شهر در صورت انتخاب شدن برای خدمت رسانی به مردم شهر تهران به عنوان عضو شورای شهر را توصیف کرد و گفت: برنامه من جوان گرایی با استفاده از تجربه مدیران و بزرگان با سابقه در کنار هم است. ما قطعا به تجربه بزرگان برای داشتن راه کارهای اساسی برای حل مشکلات شهری نیازمندیم. متاسفانه برخی اوقات شاهد شیوه  " توقف نسلی" هستیم که بنده به شدت با این موضوع مخالف هستم و معتقدم باید در مقابله با توقف نسلی   ما باید  "جریان نسلی" را ایجاد کنیم. ما نباید  "جوان پذیر  پیرگریز باشیم"   و  همچنین نباید "پیرپذیر جوان گریز" باشیم چراکه هردوی این ها به ما و به جامعه و به مردم ما صدمه خواهد زد. ما قطعا و حتما باید "جوان پذیر  پیر پذیر باشیم"  و از این دو در کنار هم به نحو احسن استفاده کنیم و من به این شیوه بسیار  معتقد هستم چرا که جوانان ما می توانند در چرخه اداره شهر، چرخه هدایت و بسیاری از چرخه های مدیریت شهری مفید باشند حتی در زمینه اطلاعات نسل جوان و شور و نشاط برای کار و فعالیت که در این خصوص ما یک پتانسیل بسیار قوی به نام جوانان را داریم.
 
وی در پایان مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت نمود و آن را نشان اقتدار نظام و قدرت تصمیم گیری مردم دانست و از مردم تهران نیز خواست معیارهای صحیح را ملاک انتخاب خود قرار داده و سرنوشت شهر خود را به درستی و آن طور که خود می خواهند رقم بزنند.
 
تاریخ مصاحبه: سه شنبه 96/2/12

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.