تخلفاتی که می تواند افراد را برای همیشه از حضور در شورای شهر منع کند/ 3 تخلفی که از 3 تا 30 روز زندان دارد

شاه نشین «دیوار نویسی»، «راه اندازی کاروان تبلیغات»، «استفاده از بلندگوهای سیارخارج از مجلس سخنرانی»، جرم محسوب می شود، قانون در مورد این‌گونه تبلیغات صراحت دارد که از 3 تا 30 روز زندان دارد.

این جمله را رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان گفت و افزود: شاید عده ای بگویند که قانونی وجود دارد که در زمان انتخابات نمی توان اعضای شورا را بازداشت کرد، بله!، این صحیح است اما قطعا خود کاندیدا پوسترهایش را به دیوارهای سطح شهر نمی چسباند و افرادی که برای کاندیدا این کار را می کنند، مشمول این بند می شوند. ضمن اینکه بعد از انتخابات به این موارد هم رسیدگی می شود.

محمد محمودی شاه‌نشین علاوه بر این افزود: یعنی در همان دادگاه در زمان بعد از انتخابات که احضار اینها از لحاظ قانونی بلامانع می شود، پرونده هایشان رسیدگی می شود؛ در هرصورت هرکاندیدایی در هر زمانی بخواهد خارج از ضابطه و قانون اقدام کند یک جایی قانون مشمول رسیدگی و بازدادن جرایمش خواهد بود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه این گفت وگو «استفاده از هرگونه پلاکارد در غیر از محل ستاد انتخاباتی» و یا «تبلیغ زودتر از موعد مقرر» به عنوان چند مصداق از «جرم مربوط به نوع تبلیغات» نام برد و اضافه کرد: رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاتصریح کرد: بخش دیگری از تخلفات مشمول «تبصره 2 ماده 82» استفاده از اموال دولتی و اینگونه جرایم می شود که فرد مرتکب شونده به این دست جرائم هشت گانه ممکن است یا اخطار بگیرد و یا برای همیشه از عضویت در شوراها محروم شود.

وی تاکید کرد: ممکن است مرتکبین به این نوع جرائم بعد از رسیدگی به میزان تخلفاتشان در هئیت های حل اختلاف استان و کشور از ثبت نام در دوره های بعدی شورای شهر نیز منع شوند.

شاه‌نشین در خاتمه اظهار کرد: پرونده کسانی‌که مشمول این موارد هستند با شکایت فرمانداری، شکایت افراد و هیئت نظارت و اجرایی و با شکایت های هیئت بازرسان و اجرایی به این شعب مخصوص که در دادستانی های شهرستانها تشکیل شده، می رود و  مورد رسیدگی قرار می گیرد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.