لیلا ارشد: تهران سه میلیون حاشیه‌نشین دارد

مدیرعامل خانه خورشید اعتیاد را یکی از معضلات مهم شهر تهران دانست و گفت که در این شهر نزدیک به سه میلیون حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، لیلا ارشد در همایش صدای تهران که بعد از ظهر امروز توسط انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف بررسی معضلات شهری تهران برگزار شد، گفت: در موضوعی مانند جمع آوری پسماند، پیمانکاران از کودکان استفاده می‌کنند و اگر این موضوع را به شهرداری منتقل کنیم می‌گویند پیمانکاران جدای از شهرداری هستند. متاسفانه زنان کارتن خواب نیز پسماند جمع می‌کنند اما پیمانکاران پسماند را از زنان نمی‌خرند و آنان مجبورند برای اینکه درآمدی به دست بیاورند پسماندها را با قیمت ارزانتری نسبت به مردان بفروشند.

وی با بیان اینکه من می‌خواهم صدای جمعیت خاموش شهر باشم گفت: در شورای شهر برای کودکان تصمیم گرفته می‌شود اما آنان هیچ نماینده‌ای در این نهادها که برایشان تصمیم گیری می‌شوند ندارند و من می‌خواهم کودکان و زنان را نمایندگی کنم.

وی با طرح این پرسش که نمایندگان احزاب چقدر کار میدانی کرده و از آسیب‌های اجتماعی در شهر با خبرند گفت: اعتیاد پنجمین معضل شهر تهران است. سه میلیون حاشیه نشین در این شهر زندگی می‌کنند و شرایط خوبی از نظر تحصیل، بهداشت و … برایشان وجود ندارد.

این نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از اقدامات را می‌توان با صحبت حل و فصل کرد گفت: خاطرم هست که دسته‌های 50 و 60 نفری قماربازان در اطراف خانه خورشید تجمع می‌کردند اما زمانی که من با آنها صحبت می‌کردم با لوطی گری حاضر می‌شدند که از خانه خورشید فاصله بگیرند طوری که حتی پلیس هم به من می‌گفت بدون باتوم و گاز اشک آور چطور می‌توانی با اینها مقابله کنی که من می‌گفتم من برای این اقشار تهدید نیستم. ما باید این نگاه را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه نگاه اجتماعی و مشارکت گروه‌های مختلف در اداره شهر اظهار کرد: برای من عجیب است که هنوز هیچ شبکه‌ای جلسات شورای شهر را پوشش مستقیم نمی‌دهد. من پیشنهادم این است که رادیو گرگان حتما جلسات شورای شهر تهران را به شکل مستقیم پخش کند تا مردم در جریان موضع‌گیری‌های نمایندگانشان باشند.

ارشد در این نشست همچنین بر ضرورت استفاده از NGOها یا همان سازمان‌های مردم نهاد و همچنین برنامه‌ریزی برای حل مشکل زنان تاکید کرد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.