رسانه ها بیشتر به انتخابات شوراها بپردازند

معاون اجرایی اداری شورای عالی استان ها گفت: شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره کشور هستند و انتخابات شوراها هم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین رسانه ها بیشتر به انتخابات شوراها بپردازند.

 
منصور روشناسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اصل هفتم قانون اساسی و نیز طبق دستور قرآن کریم (وامرهم شوری بینهم) شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره کشور است .
وی شوراها را نمادی از مردم سالاری دینی دانست و افزود: شوراها هم به دلیل نقش فعالی که نخبگان جامعه در رده های مختلف می توانند در اصلاح امور ایفا کنند و هم به دلیل جایگاه و اعتبار شرعی و وجاهت شورا در مبانی اعتقادی اسلام که مشورت را به عنوان عامل جلوگیری از انحراف و استبداد معرفی می کنند، نقش مهمی را بر عهده دارند .
روشناسی به برگزاری دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت : تا کنون چهار دوره از فعالیت شورا ها در کشور می گذرد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 117هزار نفر عضو شوراها در سراسر کشور هستند و بعد از بیش از 14تا 15 سال تلاش شورای عالی استان ها، دولت و مجلس شورای اسلامی باید حمایت جدی تری از شوراها داشته باشند.
معاون اجرایی اداری شورای عالی استان ها تاکید کرد: با توجه به اهمیت جایگاه شوراها در مدیریت شهری و محلی ،نیاز است که رسانه ها با اختصاص وقت و فرصت بیشتری در خصوص معرفی و تبیین شوراها اقدام کنند تا مردم بیشتر با این موضوع آشنا شوند و آگاهانه تر رای دهند .
وی با اشاره به اینکه پر مخاطب ترین رسانه در کشور صدا و سیما است ،گفت : بخصوص صدا و سیما می بایست وقت بیشتری را به انتخابات شوراها اختصاص دهد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال مردم شاید به برخی از وظایف شوراها مانند انتخاب شهردار و دهیار توسط شوراها آگاهی کامل نداشته باشند .
روشناسی تاکید کرد: اگر رسانه ها بیشتر به معرفی جایگاه شوراها بپردازند مردم هم می دانند که برای انتخاب افراد اصلح ، آگاه و متخصص باید دقت بیشتری داشته باشند .
وی اضافه کرد: زیرا انتخاب افراد متخصص و آگاه به عنوان اعضاء شورای شهر یا روستا موجب می شود تا بهتر از حقوق مردم حمایت شود و همچنین بهتر به مشکلات مردم رسیدگی شود و به نیازهای آنها پاسخ داده شود .
دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا چهار سال است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۱۳ مرداد ۹۶ را به عنوان زمان پایان فعالیت دوره فعلی شوراهای شهر و روستا تعیین کرده اند.
29 اردیبهشت جاری زمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهاست و مردم در سراسر کشو برای شرکت دراین انتخابات پای صندوق های رای می روند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.