جزئیات برگزاری انتخابات شوراها به صورت مکانیزه در برخی شهرها تشریح شد

امیر شجاعان عصر شنبه در تماس از طریق ویدئو کنفرانس با جلسه فناوری اطلاعات انتخابات استان البرز با بیان اینکه 25 فرآیند برای رای گیری در انتخابات وجود دارد، افزود: در این فرآیندها 82 گام و مرحله تعریف شده است.

 
وی با اشاره به اینکه صندوق های سیار نیز در تمامی نقاط کشور طراحی و پیش بینی شده است، ادامه داد: تعداد شعب سیار و ثابت تعریف شده و مشخص است.
 
شجاعان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد امضای دیجیتال با کارت هوشمند بودیم که این امکان تاکنون از سوی ثبت احوال فراهم نشده ولی این پروتکل در نهایی شدن است.
 
وی با تاکید بر لزوم شرکت کاربران برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در جلسات آموزشی، افزود: آموزش در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه باید تمامی ابهامات در این خصوص برطرف شود از این رو برای هر شهر 2 مربی و یک سرمربی و برای هر 5 شهر یک پشتیبان و سرگروه در نظر گرفته شده است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات لازم برای سرمربیان در نظر گرفته شده، اضافه کرد: در دوره قبل کمتر از یک درصد خرابی داشتیم ولی این دوره تا 10 درصد پیش بینی اشکالات شده و تجهیزات پشتیبانی در نظر گرفته شده است.
 
وی گفت: فرآیندی که برای احراز هویت انجام می شود در انتخابات مکانیزه و غیر مکانیزه مشترک بوده و زمان زیادی را صرف نمی کند.
 
شجاعان با اشاره به اینکه برای هر شعبه 3 دستگاه پیش بینی شده، افزود: طی برنامه ریزی های صورت گرفته برای هر شعبه تا سقف 5 صندوق نیز پیش بینی شده و در صورت امکان مستقر خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: زمان رای دادن برای هر نفر حدود یک یا 2 دقیقه است و این مراحل در دستورالعمل های مانور به طور کامل پیش بینی شده است.
 
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه لیست کاندیداها قبل از مرحله احراز هویت در اختیار افراد قرار گرفته و سر صندوق چنین امکانی فراهم نیست، گفت: در برگزاری مانور، بروشور، فیلم و تصاویر آموزشی مراحل رای گیری مکانیزه آموزش داده می شود.
 
وی افزود: بررسی های لازم برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در فردیس نیز صورت گرفته و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.
منبع: ایرنا

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.