ارائه ۲۸۵ شکایت داوطلبان شوراهای استان تهران به هیات نظارت در دومین روز مهلت قانونی

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران از دریافت ۲۸۵ شکایت از داوطلبان انتخابات شوراها در این استان خبر داد و گفت که در روز اول مهلت دریافت شکایات ۹۰ درصد از دواطلبان انتخابات شوراها در شهر تهران شکایات خود را تحویل دادند. علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از اعلام اسامی تایید صلاحیت و رد صلاحیت شدگان انتخابات شوراها در دوم اردیبهشت، ‌از دیروز (۳ اردیبشهت) مهلت ارائه شکایات داوطلبان به هیات نظارت استان آغاز شد که در روز گذشته ۲۴۵ فقره شکایت به هیات نظارت استان تحویل داده شده است.

وی افزود: در روز دوم مهلت ارائه شکایات و تا این لحظه ۴۰ فقره شکایت دیگر رسیده است که در مجموع تاکنون ۲۸۵ شکایت به هیات نظارت استان تهران تحویل داده شده است.

رحیمی گفت که از این تعداد، بخش قابل توجهی مربوط به شهر تهران و مابقی برای سایر بخش ها و شهرهای استان تهران است به طوری که حدود ۹۰ درصد احراز صلاحیت نشدگان شهر تهران در همان روز اول شکایات خود را تحویل دادند.

وی یادآور شد که از ۱۰ هزار و ۴۲۰ داوطلب انتخابات شوراها در استان تهران ۱۴۵۰ نفر صلاحیت‌شان احراز نشد که تاکنون از این میزان ۲۸۵ نفر شکایات خود را ارائه کرده‌اند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران با یادآوری این که داوطلبان تا ۶ اردیبهشت مهلت برای ارائه شکایات خود نسبت به عدم احراز صلاحیتشان دارند، گفت که هیات نظارت استان تهران از هفتم تا شانزدهم اردیبهشت به مدت ۱۰ روز به بررسی شکایات و پرونده ها می پردازد و در صورت نیاز به توضیحات بیشتر از آنها برای حضور در جلسه ای و شنیدن توضیحاتشان دعوت به عمل می آورد. البته از روز گذشته و همزمان با ارسال شکایات هیات نظارت پرونده‌ها را آماده کرده تا سریع وارد پروسه رسیدگی شود.

رحیمی یادآور شد که داوطلبان از دو طریق مراجعه به فرمانداری و هیات نظارت استان تهران می‌توانند شکایات خود را ارائه دهند که محل استقرار هیات نظارت استان تهران در خیابان میرعماد مقابل فرمانداری تهران است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تلاش هیات نظارت در بررسی مجدد پرونده‌ها ضایع نشدن حقی از کسی است گفت: ساختار هیات نظارت به همین دلیل چند مرحله ای پیش بینی شده تا اگر در مراحل اولیه هیات اجرایی یا نظارت شهرستان اشتباهی صورت گرفت، هیات نظارت آن را اصلاح کند البته در موارد خاص هیات مرکزی بازرسان خود را نیز به این موضوع وارد می کنند تا کمیته بازرسی رسیدگی های لازم را انجام دهند.

نشست دبیرخانه های هیات نظارت استان برگزار شد

 رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران در بخش دیگری از صحبت هایش به برگزاری نشست دبیرخانه های هیات نظارت استان اشاره و اظهار کرد که این نشست در جهت هماهنگی بیشتر دبیرخانه های نظارت و ارائه گزارش و موضوع رسیدگی به صلاحیت ها و ارسال پرونده ها برگزار شد و بر لزوم دقت و مراقبت های لازم تاکید شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.