تایید صلاحیت 8981 کاندیدای شوراهای استان تهران/ 4 اقلیت دینی تایید شدند

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران از تایید صلاحیت 8 هزار و 981 کاندیدای انتخابات شوراها در هیات‌های اجرایی و نظارت خبر داد و گفت که از این تعداد چهار اقلیت دینی تایید صلاحیت شده‌اند. 

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی اظهار کرد: مدت زمان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در 24 فروردین در هیات‌های اجرایی به اتمام رسید و بعد از آن زمان بررسی صلاحیت در هیات‌های نظارت آغاز شد که این کار تا 31 فروردین به طول انجامید و روز گذشته اسامی افراد احراز صلاحیت شده به فرمانداری‌ها ابلاغ شد تا به کاندیداها نتایج را اعلام کنند. 
 
وی افزود: طبق نتایجی که هیات‌های نظارت در استان تهران به فرمانداری‌ها اعلام کردند تعداد کل داوطلبان انتخابات شوراها در استان تهران 10 هزار و 420 نفر بوده که از این تعداد در مجموع در هیات‌های نظارت و اجرایی استان تهران هشت هزار و 981 نفر تایید صلاحیت شدند و 1450 نفر صلاحیت‌شان احراز نشد. همچنین تا این لحظه 194 نفر انصراف داده‌اند. 
 
رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران ادامه داد: در مورد شهرستان تهران تعداد داوطلبان سه هزار نفر بوده که از این تعداد دو هزار و 722 نفر در هیات‌های نظارت و اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند و صلاحیت 245 نفر به صورت مشترک در هیات‌های اجرایی و نظارت احراز نشد. همچنین 33 نفر انصراف دادند. 
 
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان تهران چهار اقلیت دینی ثبت‌نام کردند که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی و نظارت تایید شد. در مجموع در استان تهران به جز این چهار اقلیت دینی، فرد دیگری از سایر ادیان الهی ثبت‌نام نکرده بود. 
 
رحیمی در ادامه توضیح داد که با توجه به اینکه برخی از فرمانداری‌ها در مرحله ورود آمار به سامانه هستند، این آمار قطعی نیست و اگر در مراحل بعدی آمارهای تکمیلی با آمارهای فعلی تفاوت داشته باشد به دلیل این است که هنوز همه آمارها در سامانه ثبت نشده است. 
 
رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران در خصوص مهلت شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده است، گفت: با توجه به اتمام کار هیات‌های اجرایی و نظارت و اعلام رسمی بررسی صلاحیت داوطلبان از طریق فرمانداری‌ها، آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده از روز سوم تا ششم اردیبهشت می‌توانند شکایت خود را در تهران به فرمانداری و در شهرستان‌ها به فرمانداری شهرستان‌ها ارائه دهند. طبیعتا داوطلبان در فرم شکایت توضیحات خود را مطرح کرده تا در زمان بررسی در هیات نظارت استان به آن استناد شود. 
 
وی توضیح داد: فرمانداری‌ها شکایت داوطلبان را هر روز با امضای نماینده هیات نظارت، به هیات نظارت استان تحویل می‌دهند. هیات نظارت استان نیز از هفتم تا 16 اردیبهشت به بررسی شکایات می‌پردازد و در روز 17 اردیبهشت اعلام نظر قطعی را به فرمانداری‌ها اعلام کرده تا در 18 اردیبهشت به اطلاع داوطلبان از طریق فرمانداری‌ها برسد. 
 
رحیمی درباره چگونگی بررسی شکایات در هیات نظارت استان، ‌گفت: قانون انتخابات نظر مراجع چهارگانه را در بررسی شکایات ملاک قرار داده است. البته هیات نظارت استان نیز در زمان بررسی، دلایل هیات‌های اجرایی و نظارت را مورد توجه قرار خواهد داد. همچنین به توضیحات داوطلبان نیز استناد کرده و در صورت لزوم نیز از آنها برای بیان دلایل‌ اعتراض‌شان دعوت می‌کند. 
 
وی در پایان یادآور شد که 21 تا 28 اردیبهشت زمان تبلیغات انتخابات شوراها است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.