درخواست بت‌کلیا از لاریجانی برای رعایت قانون حضور پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی لاریجانی، خواستار رسیدگی به موضوع نظر اخیر فقهای شورای نگهبان مبنی بر جلوگیری از ورود پیروان ادیان الهی به انتخابات شورای شهر و روستا شد و این نظر را در وضعیت سیاسی و بین‌المللی فعلی کشور به مصلحت ندانست.

به گزارش ایسنا، متن نامه یوناتن بت کلیا – نماینده آشوریان و دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان – به رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام؛

احتراماً به استحضار حضرتعالی می‌رساند، حسب اطلاع از رسانه‌ها، دبیر محترم شورای نگهبان اخیرا و در نامه شماره ۲۳/۱۰۰/۹۶ مورخ ۱۳۹۶.۱.۲۶ خطاب به روزنامه رسمی کشور، تبصره ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب ۱۳۷۵ را خلاف موازین شرعی اعلام و تقاضای رد صلاحیت نامزدهای غیرمسلمان را نموده‌اند.

نظر به اینکه موضوع تفسیر اصل چهارم قانون اساسی مربوط به مقررات و مصوبات قبل از انقلاب اسلامی بوده و تسری آن به مصوبات بعد از انقلاب بدعتی است که بر خلاف قانون می‌باشد و موجبات وهن قانونگذاری را فراهم می‌آورد. از طرفی این اقدام در وضعیت سیاسی و بین‌المللی فعلی کشور و با توجه به موج عظیم مهاجرت ایرانیان غیرمسلمان به هیچ وجه به مصلحت نمی‌باشد.

بنابر مراتب تقاضای عاجلانه دارد در اقدامی سریع نسبت به تعیین تکلیف موضوع از طریق تقسیر قانون مذکور توسط مجلس شورای اسلامی یا تکلیف و ابلاغ به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برای بلااثر بودن تقاضای دبیر شورای نگهبان اقدام لازم مبذول گردد.

پیشتر از توجه و همراهی صمیمانه آن جناب نهایت تشکر و سپاس را دارد. مزید امتنان است چنانچه نتیجه به اینجانب ابلاغ گردد.

با دعای خیر

یوناتن بت کلیا

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی

و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان»

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.