جوانان در انتخابات آتی شورای شهر نقش پررنگی خواهند داشت

يكي از بحث‌هايي كه در بين برخي از جوانان مجرب وجود دارد اين است كه حداقل افراد متقاضي ؛ داراي چندين سال مثلاً ٥ سال سابقه مديريتي بتوانند در ليست قرار بگيرند.

 رضا نقی پور یکی از فعالان اجتماعی اصلاح طلب در گفتگویی در پاسخ به این سوالی در مورد تصميم شوراي عالي سياست گزاري اصلاح طلبان  براي استفاده از جوانان در ليست شورای شهر اظهار کرد:شوراي عالي سياستگزاري اصلاح طلبان متشكل از جمعي از مديران ارشد ودبيران احزاب و نيز يكسري چهره هاي شاخص اين جريان است و اين شورا پس از بررسي هاي خود كه حاصل جلسات مختلف بوده ظاهراً به اين نتيجه رسيده اند كه حدود سي درصد از تركيب ليست را جوانان مشخصاً زير ٤٠ سال تشكيل بدهند.
وی افزود: شوراي عالي بدين منظور يك سري شاخص ها و معيارهايي براي ورود تدوين كرده كه افراد واجد شرايط در صورت كسب امتيازهاي لازم و داشتن شرايط مشروحه ميتوانند گزينش وانتخاب شوند.
 نقی پور در مورد معیارهای احتمالی انتخاب افراد برای قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان تاکید کرد: داشتن وجهه غالب اصلاح طلبي كه براي دوستان محرزشود، داشتن مدرك تحصيلي بالاومعتبر؛ داشتن سوابق مديريتي مخصوصاً در حوزه شهري، داشتن سوابق پژوهشي، وابستگي به احزاب و نهادهاي سياسي وتشكيلاتي و شناخته شدن فرد مربوطه ؛ از عمده ترين اين معيارها محسوب می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آيا صرف داشتن فعاليت سياسي و مدني براي ورود به ليست شوراي شهر كافي است گفت: خير. يكي از بحث‌هايي كه در بين برخي از جوانان مجرب وجود دارد اين است كه حداقل افراد متقاضي ؛ داراي چندين سال مثلاً ٥ سال سابقه مديريتي بتوانند در ليست قرار بگيرند. فردي كه در مسند امور قرار مي‌گيرد بايد آشنا به حداقل مسائل مديريت اجرايي و سياست گزاري باشد و بتواند از عهده برخي امور بر آيد. متاسفانه با توجه به مشكلاتي كه در گذشته جريان اصلاح طلبي وجود داشته و بهاي لازم به جوانان داده نشده و نيز كادرسازي و جانشين پروري صورت نپذيرفته اين باعث شده يك خلأ عظيم مديريتي و آينده نگري صورت بگيرد و به محض ايجاد يك روزنه اي همه جوانان عزيز و لو آن كسي كه حتي يك ماه سابقه اجرايي ومديريتي نداشته انتظار وتوقع در ليست قرار گرفتن داشته باشد كه اين امر به لحاظ هويتي و ماهيتي و نيز از نظر مديريتي و تشكيلاتي چيز خوبي نيست. در حالیکه پیش بینی می شود جوانان در انتخابات آتی شورای شهر نقش پررنگی ایفا کنند.
 این فعال اصلاح طلب در مورد احتمال تغییر سازوكار و مكانيسم شوراي عالي نیز یادآور شد: با شناختي كه بنده از تك تك اعضاي محترم آن شورا دارم قطع يقين بدانيد همه آنها مصوبات و مقررات و مر قانون را رعايت خواهند كرد تا حقي از كسي ضايع نگردد.و مطمئناً هيچ يك از افراد شورا تحت تأثير برخي سفارشات و توصيه ها قرار نخواهند گرفت وسعي ايشان نيز بر اين است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.