حق الناس در بررسی صلاحیت ها در انتخابات شوراها رعایت شود

سخنگوی وزارت کشو بر رعایت حق الناس در بررسی صلاحیت های نامزد های انتخابات شوراها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات کشور سلمان سامانی در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین آمار تا الان تعداد ثبت نام کنندگان از مرز ۱۰۰ نفر گذشته است و در پایان وقت قانونی ثبت نام ها نتایج نهایی اعلام می شود.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: هم زمان در ستاد انتخابات در حال ثبت نام از نامزد های ریاست جمهوری هستیم در سطح کشور نیز فرایند بررسی صلاحیت نامزد های شوراها در هیات های اجرایی در جریان است.امیدوارم در این دوره رعایت حق الناس در هیات های اجرایی و نظارت اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: مسئولیت رسیدگی به صلاحیت ها با هیات های اجرایی و نهایتا با هیات های نظارت مجلس است و هیچ دستگاه دیگری مسئولیت رسیدگی به صلاحیت ها را ندارد.

سلمان سامانی گفت:در مواد ۲۶ و ۲۹ قانون انتخابات شرایط سلبی و ایجابی نامزد ها اعلام شده است .هیات های اجرایی از مراجع ۴ گانه استعلام کرده اند و این مراجع بر اساس این مواد حق اظهار نظر دارند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه مراجع چهار گانه صرفا در حدود وظایف و اختیارات قانونی خود اظهار نظر می کنند اظهار داشت: رسیدگی به صلاحیت نامزد های انتخابات باید بر اساس مواد  ۲۶ تا ۳۰ قانون و بر اساس دلایل و مدارک مستند باشد .فردا آخرین مهلت رسیدگی به صلاحیت ها است

وی با تاکید بر اینکه مراجع چهارگانه باید اعلام نظرشان همراه با اعلام دلایل و مدارک معتبر باشد اظهار داشت: هیات های اجرایی باید در رسیدگی به صلاحیت ها دلایل و مدارک معتبر را بررسی کنند برای وزارت کشور رعایت حق الناس در رسیدگی به صلاحیت های نامزد های انتخابات شوراها مهم است برای ما تایید صلاحیت افراد واجد شرایط و عدم تایید افراد فاقد شرایط مهم است.

سامانی با تاکید بر اینکه در قانون انتخابات چیزی به نام توصیه به استعفا نداریم گفت: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری  فرد یا نماینده تام الاختیار که به صورت کتبی معرفی شده است می تواند به ستاد انتخابات کشور مراجعه کند اگر فرد مدارک لازم را به همراه داشته باشد مشکلی برای ثبت نام وجود ندارد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.