شمارش 120 دقیقه ای کل آرا در 150 شهر کشور

محمودی شاه‌نشین با تاکید بر برون خط بودن (آف لاین) دستگاههای الکترونیکی شمارش آرا اظهار کرد: این دستگاهها به هیچ خط اینترنتی و ارتباطی متصل نیست و به این دلیل کسی نمی تواند به آن نفوذ یافته و یا آن را هک کند.

محمد محمودی شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با میزان با تاکید بر برون خط بودن(آف لاین) دستگاههای الکترونیکی شمارش آرا اظهار کرد:  این دستگاهها به هیچ خط اینترنتی و ارتباطی متصل نیست و به این دلیل کسی نمی تواند به آن نفوذ یافته و یا آن را هک کند.

وی ادامه داد: دستگاههای الکترونیکی شمارش آرا از زمان شروع انتخابات به صورت آف لاین است تا پایان شمارش و هیچ ارتباط اینترنتی از این دستگاهها برقرار نمی شود و انتقال داده ها از فرمانداری ها به وزارت کشور با خطوط اینترنتی نیست و با شبکه  خاص اختصاصی است که مخابرات در اختیار وزارت کشور قرار داده است و هیچکسی به این خطوط دسترسی ندارد.

محمودی شاهنشین در پاسخ به این سوال که با وجود اين دستگاه  نتايج شمارش آرا در تهران و شهرهای بزرگ چه زماني اعلام می شود، اذعان داشت: در تهران که انتخابات شوراها مانند سنوات گذشته شمارش می شود و به طبع همان میزان زمان، بیشتر و یا کمتر برای شمارش آرا نیاز است اما در 150 شهری که بصورت الکترونیکی انجام می شود،  انتظار داریم در حدود 2 تا3 ساعت بعداز اتمام زمان رای گیری بتوان نتایج را اعلام کرد.

 رییس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پاسخ به این سوال که آيا ميان انتخابات  میان دوره ای مجلس هم الكترونيكی برگزار می شود یا خیر، اظهار داشت: فقط انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی درباره اینکه دستگاه ها ساخت داخل هستند یا در كشور دیگری طراحی و تولید شده اند، گفت: طبق آنچه من از این وزارت کشور شنیده ام برخی از قطعات این دستگاه ها وارداتی هستند اما بخش عمده سخت افزار و نرم افزار  این دستگاه در داخل کشور طراحی و تولید شده است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.