تصویب «سیاست‌ها و ضوابط انتخاب کاندیداهای شورای شهر تهران» در شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب

دبیر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب از تصویب «سیاست‌ها و ضوابط انتخاب کاندیداهای شورای شهر تهران» در این شورا خبر داد.

احمد شریف دبیر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در جلسه اخیر خود سیاست ها و ضوابط نحوه انتخاب کاندیداهای شورای شهر موسوم به ائتلاف 1+21 اصلاح طلبان را تعیین کرد.

وی افزود: بر اساس یکی از بندهای مصوب این شورا افرادی می‌توانند در فهرست انتخاباتی این جبهه سیاسی حضور داشته باشند که تخصص لازم در زمینه عمران، شهرسازی، فضای سبز و محیط زیست، سلامت اجتماعی و بهزیستی، امور فرهنگی و هنری، ترافیک و حمل و نقل شهری، تربیت بدنی، مدیریت، فناوری اطلاعات، اقتصاد، علوم سیاسی، ارتباطات، حقوق و امور مالی داشته باشند.

شریف خاطرنشان کرد: همچنین بر مبنای یکی از بندهای مصوب حداقل 4 نفر از اعضای لیست انتخاباتی را بانوان تشکیل خواهند داد. در بندهای دیگر این آیین نامه برای داشتن تحصیلات عالیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، سابقه مدیریت اجرایی، سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، فعالیت در حوزه مدیریت شهری، عضویت در هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، عضویت در شورای شهر کلان شهرها، دبیرکلی و عضویت در شورای مرکزی احزاب و تشکل‌های سیاسی، فعالیت در احزاب و عضویت در هیأت مدیره یا هیأت امنای سازمان‌های مردم نهاد، برخورداری از سوابق فرهنگی ، هنری و رسانه ای و همچنین سابقه ایثارگری( شامل جانبازان، آزادگان ، رزمندگان دارای بیشتر از یک سال حضور در جبهه ، همسر و فرزندان شهدا) امتیازات خاصی پیش بینی شده است.

دبیر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب در ادامه افزود: ظرف روزهای آتی دومین فراخوان ثبت نام از کاندیداهایی که تقاضای حضور در لیست این جبهه با عنوان ائتلاف ١+٢١ را دارند، صادر خواهد شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.