لزوم بصيرت نخبگان در آستانه انتخابات مجلس

 محسن کوهکن در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: نخبه سیاسی باید به گونه‌ای باشد که دوست از سکوتش بهره ببرد و دشمن از آن سوءاستفاده نکند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با بیان این که در نظام اسلامی مشروعیت همه قوا به تبعیت از مقام ولایت فقیه بستگی دارد، گفت: ملاک نزدیکی تنها بر زبان جاری کردن ارادت مبتنی بر روابط پدرانه و دوستانه نیست.

نماینده مردم لنجان در مجلس، افزود: حتی ارادت قلبی و واقعی یک پایه از سه رکن اساسی در ارتباط با معرفت، اطاعت و محبت است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس هشتم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد هر انحرافی با زاویه پیدا کردن از این دیدگاه‌ها آغاز می‌شود و رمز موفقیت در این مسیر، اعتقاد راسخ به این موضوع است.

کوهکن با تاکید بر لزوم توجه نخبگان به مسائل کشور، اظهار کرد: مسئولیت نخبگان و به خصوص نخبگان سیاسی بسیار سنگین، ظریف و پیچیده است.

وی ادامه داد: ظرافت این مهم در فهم صحیح جمع کردن آنچه از آن به نام انجام وظیفه و تکلیف شرعی یاد می‌کنیم، با حفظ حلقه اتحاد دوستان و حتی با داشتن اختلاف سلیقه، است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، گفت: کلمه بصیرت، یک کلمه یکبار مصرف صرفا در مقابل جریان فتنه و یا انحراف نیست.

کوهکن با بیان اینکه امروز پس از سه دهه رسانه‌های استعماری و مخالف اسلام دریافتند با لودگی تنها آبروی خود را می‌برند، افزود: آنها برنامه جدیدی را در دستور قرار داده‌اند که از مجموعه خبرهای صحیح و غلط داخلی به صورت مرتب چهره بدی از نظام اسلامی ترسیم کنند.

وی ادامه داد: خطاب من به کسانی است که در صحنه مصاحبه و گفتگو حضور دارند؛ کاربرد بصیرت در این فضا کجاست؟

رئیس عضو هیأت رئیسه مجلس هشتم، تاکید کرد: یادمان نرود اگر جایی دشمن از ما تعریف کرد یا از سخن ما استقبال کرد در آن سخن و نگاه تجدیدنظر کنیم.

کوهکن یادآور شد: بصیرت حکم می‌کند با نزدیک شدن به انتخابات مجلس نهم سنجیده حرف بزنیم و خوراک دشمنان را فراهم نکنیم.

وی با بیان اینکه وحدت و اتحاد با چنگ زدن به ریسمان الهی به وجود می‌آید، گفت: با وجود برخی از اشکالات عقل و منطق حکم می‌کند حاصل جمع عملکرد اصولگرایان را تقدیم ملت کنیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: امروز سخن از مردمی کردن اقتصاد زیاد می‌شنویم، اما آنچه انجام شده تا آنچه باید انجام شود فاصله زیادی دارد.

به گفته کوهکن، یکی از دلایل فساد و رانت صرفا به خاطر فاصله عرضه و تقاضا در منابع است اگر ارائه تسهیلات بیش از تقاضا شد، اساسا فساد ارتباطات ناسالم مفهومی نخواهد داشت.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.