حضور مغتنم

روز انتخابات هم فرا رسید و بسان هر روز زندگیمان، گذشت و احتمالا تا دو یا سه روز آینده نتیجه انتخابات مشخص می شود.

بسیاری از دوستان از سر محبت، نگاه کنجکاوانه ای به اعلام نتیجه دارند تا نتیجه زحماتمان را ببینند؛ اما اجازه می خواهم تا نکته ای که برای من و دوستان ائتلاف اهمیت دارد را یادآور شوم.
سال ۸۶ که احساس کردیم فضای انتخابات به جای اندیشه و برنامه، بیشتر حول محور تبلیغات و شعار شکل می گیرد و نتیجه را همین قدرت تبلیغاتی که بر میزان پول استوار است، تعیین می کند، اولین ائتلاف برنامه محور را  بر اساس دو طرح «وزارت خانواده» و «اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی» فعال کردیم و هر سال بر تعداد دوستان هم رأی و هم اندیشه مان در سراسر کشور افزوده شد‌.
به رغم این که برخی اهل فن تأکید می کنند که مستقلها شانسی برای پیروزی چشمگیر در انتخابات ندارند، بر این باوریم که پیروزی واقعی بر پایه صبر و همدل و همراه کردن هموطنانمان بر شاکله اندیشه حاصل خواهد شد؛ بنابراین ما و دوستانی که در ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، گرد هم آمدیم ، همچنان در راستای هدفی مشخص و  والا که همانا ساختن ایرانی بهتر و شایسته تر، با اتکا به اندیشه است تلاش می کنیم.
 ائتلاف ما تنها ائتلاف برنامه محور و ارائه دهنده اندیشه و طرح بود و متشکل از کاندیداها و فعالینی مستقل و جوانی که تنها سرمایه آنها و حامیانشان، نه پول و قدرت تبلیغات، بلکه همت و اندیشه شان است و بس.
 با در نظر گرفتن این نکته و نیز شرایط فعلی حاکم بر فضای تبلیغات انتخاباتی، شمارش آرا و نتایج انتخابات برای ما (کاندیداهای مستقل) به دو صورت، قابل پیش بینی است:
اول؛ آرای متوسط و قابل قبول: که با توجه به بودجه اندک تبلیغاتی اکثر کاندیداهای مستقل، نوید بخش این خواهد بود که مردم به ارائه طرح و برنامه واکنش مثبت و خوبی از خود نشان می دهند.
 دوم: آرای ضعیف و پائینتر از حد انتظار که در این صورت باید به این مسئله واقف شویم که فضای انتخابات همچنان در چنبره اغوای تبلیغاتی یا تعصبات جناحی است و ما برای رسیدن به هدف مشترکمان، یعنی جامعه رأی دهندگان اندیشه ورز و برنامه محور که پیش شرط تحقق جامعه ای متعالی ست، همچنان فاصله زیادی داریم و باید بدون ذره ای ناامیدی، باز هم بر همت و تلاشمان بیفزاییم.
بنابراین، «ما اعضای ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور» با ایمان به آرمانی که در پیش گرفتیم و با تکیه بر خردگرایی و اندیشه محوری، بعد از انتخابات، این حضور آگاهانه مردم را مغتنم دانسته و مصمم تر از قبل برای تحقق اهداف والای خود به تلاشمان ادامه می دهیم و تا ساختن ایرانی شایسته نامش، از پای نمی نشینیم.
به امید آن که با تلاشهایمان، روزی را رقم بزنیم که هیچ کودک ایرانی، دنیای کودکانه اش را در مشکلات بزرگترهایش از دست ندهد، هیچ کودکی، کودک کار نشود و همه کودکان ایرانی جز بازی های کودکانه و آموزش، مشغله دیگری نداشته باشند.
هدف و آرزوی ما این است و هر گام نزدیکتر شدن به آن، یک پیروزی است.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

حسین رمضانی خردمردی،
دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.