ائتلاف کاندیداهای مستقل با رویکرد سیاستگذاری به جای سیاست بازی های جناحی، سومین جریان سیاسی کشور است

دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل آذربایجان‌ غربی گفت: در شرایط فعلی لیست کاندیداهای مستقل با توجه به شاخصهای مدنظر ائتلاف که با ترکیب فراجناحی شکل خواهد گرفت، نسبت به نمایندگان فعلی دو جریان موجود کشور با ایجاد موج سوم و همراه با طرح و برنامه های نوین توسعه ای در سطح ملی و منطقه که منطبق بر ماهیت وجودی این ائتلاف بوده و با شرایط و آرایشهای سیاسی در کشور که محصول عدم نهادینه سازی احزاب در ایران است، قواعد بازی و رقابت های سیاسی را به گونه ای متفاوت نماید که حضور نمایندگان مستقل با مقبولیت بالایی در جامعه برخوردار گردد.

مهندس علی مصطفی زادگان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبر امروز اظهار داشت: برای تکمیل لیست ائتلاف کاندیداهای مستقل استان از چندی قبل با کاندیداهای مستقل در حوزه‌های انتخابی استان مذاکراتی داشته‌ایم و حدود ۸۰ درصد از کاندیداهای لیست ائتلاف مشخص شده و به زودی لیست نهایی استان آذربایجان غربی تکمیل می‌شود.

وی افزود:ماهیت شکل گیری ائتلاف تکیه بر جمله مقام معظم رهبری مبنی بر عدم وابستگی نمایندگان به منابع ثروت و قدرت استوار است وما نامزدهایی که حائز شرایط مرام و اهداف این ائتلاف باشند را وارد لیست می‌کنیم که از شاخصه‌ها و ویژگی‌های اصلی کاندیداهای مستقل عضو این ائتلاف از قبیل مستقل بودن، اعتدال‌گرایی و عمل‌گرایی، پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت‌مداری و مردم‌گرایی و اجتناب از افراط و تفریط در موضع‌گیری‌های سیاسی از خصایص بارز این نوع نامزدهای انتخاباتی است.

دبیر ائتلاف استانی کاندیداهای مستقل سراسر کشور در آذربایجان‌ غربی با اشاره به فعالیت‌های این ائتلاف در ادوار گذشته گفت: ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور برای نخستین بار در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۸۶، با حضور بیش از ۷۰ کاندیدا از ۱۶ استان و ۴۷ حوزه انتخابیه کشور شکل گرفت و دبیرخانه مرکزی ائتلاف در تهران است.
مهندس مصطفی زادگان ادامه داد: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ نیز عضویت بیش از ۱۱۶ کاندیدای مستقل از ۲۵ استان و ۷۵ حوزه انتخابیه، دومین تجربه ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را رقم زد که از جمله چهره‌های سیاسی و علمی سرشناسی چون دکتر علی مطهری و احمد توکلی از حوزه انتخابیه تهران، دکتر مسعود پزشکیان از حوزه انتخابیه تبریز و دکتر مهدی سنایی از حوزه انتخابیه نهاوند به مجلس شورای اسلامی از لیست ائتلاف کاندیداهای مستقل بودند.

دبیر ائتلاف کاندیداهای مستقل آذربایجان غربی حضور جریان سوم سیاسی کشور را یکی از ضروریات جامعه کنونی نام برد و افزود :ما در کشورمان بیشتر با جریان ها و جناح ها مواجه هستیم تا حزب و حزب گرایی! مثلا در حوزه انتخابیه ارومیه یا مهاباد یا ماکو و دیگر حوزه های انتخابیه ،کدام یک از اعضای لیست های اصول گرایان و یا اصلاح طلبان، در یکی از احزاب عضویت دارند؟ متاسفانه ما تحزب به معنای واقعی نداریم و در این آشفتگی بازار جریان های سیاسی، حضور کاندیداهای مستقل در جهت دفاع از منافع مردم و مصالح کشور و به دور از سوئ تفاهمات رایج جناحی و محدودیت ها و چالش های حاصل از آن یک ضرورت است.

مهندس علی مصطفی زادگان در پایان افزود: آن چیزی که قابل کتمان نیست آن است که مرام های اصول گرایی و اصلاح گرایی هر دو و همزمان لازمه یک جامعه پویا است. هر جامعه ای لاجرم نیاز به اصول و تغییر دارد. با این وجود هر کدام از اینها به تنهایی کافی به نظر نمی رسد و مرزبندی شفافی مابین اینها وجود ندارد.لذا ائتلاف کاندیداهای مستقل در اصل مرام جناح خاصی را کافی نمی دانند و ضمن انتخاب کنش جمعی مستقلانه، دارای شخصیت سیاسی فراجناحی هستند، از اینرو ائتلاف کاندیداهای مستقل با رویکرد سیاستگذاری به جای سیاست بازی های جناحی و برای تحقق اعتدال و اصلاح با حضور شخصیتهای برجسته ای همچون دکتر علی مطهری و دکتر محجوب و دکتر توکلی و دکتر پزشکیان و دکتر شیخی درمجلس دهم، سومین جریان سیاسی کشور است.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.