پزشکیان: از حضور سلایق مختلف در مجلس نترسیم

یک نماینده اصلا‌ح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه دهیم سلایق و نظرات مختلف به مجلس بیایند و از این‌که سلایق مختلف در مجلس باشند نترسیم.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها و این‌که «شورای نگهبان وجود دارد تا اگر بندی یا قانونی خلاف باشد آن‌ها را رد کند» اظهار کرد: امیدوارم شورای نگهبان همان‌طور که براساس قانون و مصلحت نظام است اقدام کند تا سلایق و نظرات مختلف به مجلس بیایند.

وی با تاکید بر این‌که «از این‌که در مجلس سلایق مختلف باشد نترسیم؛ چراکه شورای نگهبان وجود دارد تا اگر خلافی وجود داشته باشد آ‌ن‌ها را رد می‌کند» خاطرنشان کرد: بالاخره در مجلس باید چندصدایی و صداهای مختلف حضور داشته باشند و اگر اجازه ندهیم صداهای مختلف باشند انتظار این‌که در مملکت بتوانیم توسعه را شکل داده و وحدت را ایجاد کنیم تاحدودی دور از انتظار است؛ بنابراین در مجلس باید چند صدایی و صداهای مختلف حضور داشته باشند و اگر اجازه ندهیم آن صداهای مختلف باشند انتظار این که در مملکت بتوانیم توسعه را شکل داده و وحدت ایجاد کنیم تاحدی دور از انتظار است.

وی همچنین بر ضرورت امنیت در انتخابات تاکید کرد و با اشاره به اتفاقات اخیر در برهم زدن برخی جلسات سخنرانی اظهار کرد: اگر جلسه‌ای برگزار شده و خلاف قانون بوده در اصل قوه مجریه و نیروی انتظامی باید جلوی این کارها را بگیرند و اجازه ندهند، اما اگر مجوز داشته‌اند و گروهی به هر دلیلی آن را بر هم زند خلاف فرمایشات امام(ره) و رهبری و قانون عمل کرده‌اند و قوه قضائیه و دولت باید با آن‌ها برخورد کنند. اما این‌که چرا برخورد نمی‌کنند را باید پرسید.

پزشکیان افزود: این تمامیت‌خواهی یک عده است که حاضر نیستند حرف دیگران را بشنوند و یا سلایق و عقاید دیگر را در جامعه بشنوند. در نتیجه این مساله باعث عقب‌ماندگی و عدم توسعه یک جامعه است و در یک جامعه، زمانی امکان رشد است که رقابت وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: اگر در مملکت کرسی‌های آزاداندیشی وجود داشته باشد می‌توان انتظار آزاداندیشی داشت اما کرسی آزاداندیشی به این نام وجود ندارد که واقعا سلایق مختلف بتوانند نظرات‌شان را بیان کنند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.