فعالیت تشکل‌ها عاملی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است

نماینده تبریز در مجلس در رابطه با حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس دهم و همچنین مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت تشکل‌ها، عاملی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در رابطه با حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس دهم و همچنین مجلس خبرگان رهبری به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: اینکه ما بخواهیم حضور مردم را در انتخابات حداکثری کنیم بستگی به تشکل‌های زنده و فعال و همچنین با اختیاراتی است که بتوانند دیدگاهشان و نظرشان را مطرح کنند دارد.

مسعود پزشکیان، اظهار کرد: تا زمانی که ما این بستر را آماده نکنیم و هر گروهی و یا هر دسته‌ای بتواند سلایق خودش را بگوید و هر کسی که در جامعه زندگی می کند بتواند در آن گروه و جناح شرکت کند و حاضر باشد در این حضور پرونده‌ای و مشکلی برایش ایجاد نکنند ما می توانیم انتظار حضور حداکثری داشته باشیم. اما اینکه انتظار داشته باشیم در یک فضای بسته حضور حداکثری وجود داشته باشد مقداری دور از انتظار و غیرواقعی است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اینکه در حال حاضر در جامعه ما چه مقدار بستر برای اینکه گروهها و احزاب بتوانند نظر خودشان را بیان کنند وجود دارد یا نه مساله ای است که همواره مورد بحث بوده است و حتی ما با توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاهها نیز فاصله داریم.

پزشکیان تاکید کرد: ما در مجلس تحمل شنیدن حرفهای همدیگر را نداریم علی رغم توصیه‌های مقام معظم رهبری که فرموده اند اجازه دهید هر نماینده‌ای حرف خودش را بزند اما ما چنین فضایی را در مجلس نداریم یعنی تحمل نقدهای یکدیگر را نیز نداریم و وقتی نتوانسته ایم در مجلس چنین فضایی ایجاد کنیم در جامعه که اولی تر است قطعا نمی توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم و همین موضوع باعث می شود که افراد تحمل شنیدن و گفتن نظرات همدیگر را ندارند و تا ما نظرات مختلف را نداشته باشیم و هر کس احساس نکند که نقشی را در جامعه ایفا می‌کند ما نمی‌توانیم انتظار حضور حداکثری داشته باشیم.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.