بازخوانی: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر تهران-82/7/19

رهبر معظم انقلاب اسلامى با ابراز خرسندى از تلاش هماهنگ شهردار و شوراى اسلامى شهر تهران براى خدمت به مردم، به مجموعه مديريتى تهران توصيه كردند: خدمت خالصانه به مردم را با توكل به خدا، »جديت و پيگيرى« و بهره گيرى از علم و هوشمندى ادامه دهيد تا پروردگار متعال علاوه بر اجر اخروى، رضايت و خرسندى مردم را بعنوان پاداش فورى خود نصيب شما كند.

حضرت آيت الله خامنه اى در ديدار اعضاى شوراى اسلامى – شهردار و مديران شهرى تهران، محور قرار گرفتن خدمت به مردم را در مجموعه مديريتى تهران، عنايت و لطف پروردگار برشمردند و با تشكر صميمانه از شوراى شهر و شهردار تهران افزودند: هيچ چيز بيشتر از خدمت صادقانه، پيگير و عالمانه مسؤولان، مردم را خوشحال نمى كند و فضاى زندگى عمومى را شاد و پرنشاط نمى سازد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، اقدامات انجام شده براى حل مشكلات شهرى تهران را بسيار مفيد ولى ناكافى برشمردند و افزودند: رايحه طيبه تلاش براى خدمت مخلصانه به مردم، در فعاليتهاى انجام شده، بخوبى استشمام مى شود و همه سازمانهايى كه همچون شهردارى با مردم تماس دارند بايد خدمتگزارى صادقانه به مردم را هدف اصلى طرحها و اقدامات خود قرار دهند.
ايشان ثابت قدمى و استقامت در راه خدمت رسانى به مردم، تكيه بر پروردگار و نهراسيدن از مشكلات را موجب كمك و عنايت بيشتر پروردگار و حل مشكلات مردم برشمردند و افزودند: البته اژدهاى هفت سر فساد به اين آسانى ريشه كن نمى شود و كسانى كه با مصادره زمينهاى ملى و قانون شكنى هاى مختلف، جيبهاى خود را پر مى كردند دست از كارهاى خود بر نخواهند داشت اما مى توان با توكل بر خدا و استفاده صحيح از قدرت و علم و عقل و هوشمندى اين توطئه ها را خنثى كرد و كارهاى مردم را پيش برد.
حضرت آيت الله خامنه اى همكارى متقابل شوراى اسلامى و شهردار تهران را بسيار با ارزش خواندند و با اشاره به لزوم ادامه و تعميق اين هماهنگى و همكارى خاطرنشان كردند: شهردارى و شوراى شهر تهران بعنوان مجموعه واحد مديريت شهرى، در انجام دادن وظايف خود هيچ قيمى ندارند.
ايشان استفاده از شيوه هاى علمى و متخصصان وانديشمندان را در اداره امور شهر تهران بسيار ضرورى برشمردند و با اشاره به مشكلات فراوان اين شهر افزودند: حل كامل اين مشكلات زمان مى برد اما بايد مسائل و مشكلات تهران را دقيقاً شناسايى كنيد و براى حل تمامى آنها برنامه ريزى و اقدام نماييد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به اهميت فراوان مسائل فرهنگى و اجتماعى شهر تهران افزودند: در همه برنامه ريزيهاى فرهنگى و اجتماعى بگونه اى عمل كنيد كه روح ديانت و اخلاق اسلامى در مكانها و مراكز فرهنگى و در همه محيط شهر تهران جارى شود كه اين مسئله گره گشاى بسيارى از مشكلات خواهد بود چرا كه عمده مشكلات كشور، ناشى از دور شدن از فضايل اخلاقى است.
ايشان برخورد جدى و بدون مماشات را با هرگونه فساد مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: مقابله با فساد بويژه در شهردارى بسيار دشوار است اما قاطع و مطمئن با رخنه فساد در درون شهردارى و با كسانى كه مى خواهند از شهردارى سوءاستفاده كنند، به مبارزه برخيزيد و اجازه هيچگونه سوءاستفاده اى را به هيچ كس ندهيد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، ديدار مستقيم شهردار و مسؤولان شهرى تهران با مردم را بسيار با ارزش و مفيد دانستند و افزودند: اينگونه كارها معمولاً زحمت دارد اما زحمت آن را بجان بخريد تا آثار نيك آن يعنى حل مشكلات مردم و رضايت آنان، پروردگار را خرسند سازد و پروردگار نيز بهترين پاداشهاى خود را به شما عنايت فرمايد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.