تماس تلفنی با رد صلاحیت‌شدگان شوراها از طرف هیات نظارت نبود

نماینده مجلس شورای شهر تهران، گفت: اگر کسی به داوطلبی زودتر از موعد مقرر اطلاع داده که وی رد صلاحیت شده از سر خیر خواهی بوده است و دلیل نمی‌شود که آن را به ساختارهای نظارتی ربط بدهند.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مطرح شدن زودهنگام رد صلاحیت‌ برخی از کاندیداهای دور چهارم و درخواست از آنها برای انصراف از كاندیداتوری به دلیل رد صلاحیت شدن، اظهار کرد: آیا سندی برای این مساله وجود دارد؟ من شخصا اطلاعی از این مساله ندارم اما قرار است هیات اجرایی امروز نظرات خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد:‌ اگر کسی به داوطلبی زودتر از موعد مقرر اطلاع داده که وی رد صلاحیت شده از سر خیر خواهی بوده است. دلیل نمی‌شود که آن را به چارچوب نظام و ساختارهای نظارتی ربط بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس که پیش از این فرماندار تهران نیز بوده است، ادامه داد: رد صلاحیت نهایی توسط هیات نظارت 28 اردیبهشت ماه اعلام می‌شود و بهتر است ورودی به آن نداشته باشیم.

طلا با تاکید بر اینکه از نظر قانونی اظهار نظر خیرخواهانه برخی از افراد ممنوعیتی ندارد، گفت: چه اشکالی دارد فردی شفاها به داوطلبی اعلام کند که رد صلاحیت شده است. ما در این زمینه ورود نمی‌کنیم.

وی افزود: موضوع رد صلاحیت‌ها بر اساس قانون انجام می‌شود و در قانون هیچ اشاره‌ای به اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن افراد نشده است. بر اساس ماده 26 تا 30 قانون انتخابات ممکن است فردی زمانی فعالیتی خارج از چارچوب قانونی و متعارض با ساختارها انجام داده باشد که بر اساس آن رفتار، فرد هم اکنون رد صلاحیت شود.

طلا گفت: اصلاح طلب یا اصولگرا بودن دلیلی برای رد صلاحیت کاندیداهای دور چهارم شوراها نیست و عملکرد کاندیداها ملاک عمل هیات نظارت بر انتخابات است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.