اولین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر تهران

فرماندار تهران با اشاره به تعداد متقاضیان ثبت نام کننده در اولین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ورود به شورای شهر چهارم گفت: 155 داوطلب در اولین روز در فرمانداری تهران ثبت نام کردند که ثبت نام 36 نفر آنان قطعی شده است

 عیسی فرهادی در نشست خبری خود در پایان اولین روز از ثبت نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: در پایان اولین روز ثبت نام متقاضیان ورود به شوراهای شهر 155 نفر در فرمانداری تهران ثبت نام کردند که ثبت نام 36 نفر از آنان قطعی و مابقی به دلیل نقص پرونده به روزهای بعد موکول شد.

وی با بیان اینکه امور و روند انتخابات طبق روزشماری که وزارت  کشور اعلام کرده است در حال انجام است تصریح کرد: تعیین صلاحیت کاندیداها، امور پشتیبانی و تعیین شعب از جمله تمهیداتی است که همزمان با ثبت نام  کاندیداها در حال شکل گیری و انجام است.

فرماندار تهران با بیان اینکه ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور صورت می گیرد گفت: امور اجرایی انتخابات ریاست جمهوری اعم از تشکیل هیات اجرایی و تعیین شعب انتخابات توسط فرمانداری ها و بخشداری ها انجام می شود.

وی با اشاره به تفاوت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از اول خرداد ماه به مدت 20 روز و تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا از 16 خردادماه به مدت یک هفته تا 24 ساعت مانده به روز ثبت نام انجام می گیرد.

فرهادی به افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران تصریح کرد: اعضای شورای شهر دوره چهارم از 15 نفر به 31 نفر افزایش یافته و مدرک تحصیلی برای روستاهای زیر  200 نفر سواد خواندن و نوشتن، بالای 200 نفر دیپلم، شهرها تا زیر 20 هزار نفر فوق دیپلم و بالاتر از 20 هزار  نفر لیسانس در نظر گرفته شده است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.