اعتراض علي بختيار گلپايگاني عضو ائتلاف كانديداهاي مستقل به صدا وسيما در پخش برنامه هاي انتخاباتي

 

علي بختيارگلپايگاني عضو ائتلاف كانديداهاي مستقل سراسر كشور طي نامه اي به رئيس سازمان صدا و سيما اعتراض خود را نسبت به عدم رعايت مساوات در پخش برنامه هاي انتخاباتي در شبكه هاي مختلف اعلام كرد. بنا به گزارش روابط عمومي ائتلاف كانديداهاي مستقل سراسر كشور متن نامه مذكور به شرح ذيل است:

 

جناب آقاي مهندس ضرغامي

رئيس محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران

با اهداء سلام و تحیّات؛

انتخابات تجلي حضور و مشاركت سياسي مردم و عرصه تحقق اراده ملت براي تعيين سرنوشت خويش است و از اين‌رو داراي اهميت و جايگاه بلندي بوده و مردم، تكليف و نقش بزرگي در ايفاي اين رسالت بر دوش خواهند داشت.

 

بدون شك وظيفه مسئولين به مراتب سنگين‌تر از عامه مردم بوده و آنچه ايفاي اين وظيفه را مقدور مي‌سازد، به كار بستن تعاليم الهي و عمل به كلام رهبر فقيدمان است كه فرمودند: "اينجا ما كار نداريم ما خودمان بين خودمان و خداي تبارك و تعالي بايد فكر بكنيم كه شما مسئول اين مساله هستيد هم مسئول كار خودتان و هم مسئول مسئولين ديگري كه تحت نظر شما هستند هستيد كه جريان انتخابات يك جريان صحيح باشد. هيچ كس در انتخابات بر ديگري مقدم نيست ."

در اين اثنا وظيفه خود مي‌دانم از باب «یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر» مواردی را متذکر شوم:

–        بر اساس اصل 175سازمان صدا و سيما با نزديك شدن به ايام انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، درراستای وظايف ذاتي خويش و به منظور تقويت روحيه مشاركت و همدلي و ترغيب همه اقشار جامعه جهت حضور حداكثري در صحنه، امكان حضور برخي فعالان سياسي و چهره‌ها در رسانه‌هاي جمعي را مهيا نموده است. علی­رغم این محاسن و اقدامات درخور توجه در راستای توسعه فراملی این رسانه، اشکال بزرگ وارد بر این برنامه­ها، غفلت از این امر است که غالباً مدعوّین      برنامه­های رسانه­ای داوطلب نمایندگی در مجلس نهم مي‌باشند.

–        اگرچه در نگاه اول از اقدامات رسانه ملی داغ کردن تنور انتخابات و بالابردن مشارکت سیاسی آحاد ملت شریف برمی­آید، ليكن آنچه مسلم است ايجاد تبعيض جهت حضور برخي افراد و تبليغ از طريق رسانه فراگير و مؤثر ملي مي‌باشد كه دستيابي به آن براي همگان ميسر نيست و از لحاظ روان‌شناختي نيز تأثيرات بسزايي در افکار عمومی خواهد داشت، كه شاید این مهم از چشم جناب‌عالي و ساير همكارانتان مستور مانده باشد.

–        در فضاي تبليغاتي كه از سوي آن سازمان فراهم شده است، نظام دو قطبی اصول‌گرايي و اصلاح‌طلبي به كمال مورد تاکید قرار گرفته و تصویر نظامات دو حزبی لیبرالیسم را در اذهان تداعی می­نماید كه محملي براي فعاليت کاندیداهای ناشناخته و یا حتی جبهه ائتلاف كانديداهاي مستقل فراهم ننموده است؛ كه مصداق آيه شريفه "یستمعون القول و یتبعون احسنه"، انديشه های متفاوت را مي‌شنوند و به بهترين عمل‌مي كنند. رهبری فرزانه انقلاب نیز در این رابطه چنین فرمودند: «بنده دعواي اصلاح طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم من اين تقسيم بندي را غلط مي دانم نقطه مقابل اصولگرا ، اصلاح طلب نيست ، نقطه مقابل اصلاح طلب ، اصولگرا نيست»

–        اگر برقراري مساوات و عدالت از جانب اينجانب و هر کاندید ديگر تقاضا گردد، انتظار عبثي نيست؛ لذا وظيفه خود مي‌دانم موضوع فوق را به شما برادر بزرگوار كه همانا از دوستداران امام راحل (س) و مريد رهبر فرزانه انقلاب مي‌باشيد و وظيفه خطير اطلاع‌رساني ملي و فراملي را بر دوش مي‌كشيد، متذكر گشته و مؤكداً اقدام اصلاحي آني را تقاضا نمايم.

   باشد كه بيش از پيش موجبات اميد بيشتر دوستداران و نااميدي و شكست دشمنان اسلام فراهم گردد.

علي بختيار گلپايگاني

داوطلب نمایندگی نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و عضو ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

۵ پاسخ

  1. شهبازي گفت:

    با سلام
     نكته سنجي و دقت حضرتعالي محل تقدير و تشكر است.

  2. امید گفت:

    کاملا درست و بجا گفته اید
     

  3. محب گفت:

    قطعا چنین رویکردهای مطالبه شده توسط جناب بختیار بر کیفیت و جدیت انتخابات تاثیر بسزا خواهد داشت ونمودی از اهتمام برای  عملیاتی کردن شعارهایی چون عدالت ،اعطای فرصت به دیگران ، جوانگرایی و … از همه مهمتر " عمل به وظیفه " از سوی مسئولین صدا و سیما  میباشد

  4. محمد گفت:

     
    دقت و اعتراض حضرتعالی کاملا درست و بجاست. تبلیغات انتخاباتی به هرنحوی قبل از موعد مقرر، تخلف محسوب شده و مسئولین محترم در هر مقامی باید آن را رعایت نمایند.

  5. سید گفت:

    خوب گفتی اما کو گوش شنوا؟  اصلا کو گوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.