برخورد وزارت ارشاد با تخلفات چاپي انتخاباتي

معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تخلفات چاپي انتخاباتي برخورد قانوني مي‌کند. به گزارش «شهر»، اين تصميم در چارچوب سياست‌هاي دولت و به استناد آئين‌نامه تأسيس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهاي وابسته با همکاري اتحاديه چاپخانه‌داران و بازرسان دفتر امور چاپ اتخاذ شده است.

در سومين جلسه رسيدگي به تخلفات چاپخانه‌ها که هفته گذشته با حضور بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، نکات زير مصوب شد:

چاپ هر نوع اقلام تبليغاتي نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي توسط چاپخانه پس از تائيديه صادر شده از سوي وزارت کشور و مجوز دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، امکان‌پذير است و با توجه به پايان سال و نزديک بودن زمان انتخابات و احتمال بروز برخي تخلفات چاپي دفتر امور چاپ معاونت امور فرهنگي از تاريخ 23 بهمن فعاليت خود را با رويکرد اطلاع‌رساني و آگاهي بخشيدن به مديران چاپخانه‌ها در حوزه قوانين و مقررات چاپ آغاز کرده است.

از اين رو از مديران چاپخانه‌ها‌ انتظار مي‌رود با اطلاع‌ داشتن از مقررات چاپ و نشر نسبت به رعايت قوانين، فعاليت‌هاي چاپي خود را انجام دهند.

همچنين با استناد به آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر چاپخانه‌ها، چاپ هر نوع تصوير، اسامي و متن‌هاي خلاف عفت عمومي ممنوع است و استفاده از تصاوير پيشوايان مذهبي و مقامات عالي رتبه نظام روي کارهاي چاپي مربوط به محصولات و نمونه‌هاي تجاري خلاف قانون است و بهره‌گيري از تصاوير عروسک‌هاي غربي، قهرمان‌هاي فيلم و داستان‌هاي کارتوني غربي روي محصولات چاپي و لوازم‌التحرير با استناد به اين آيين‌نامه ممنوع است.

اين گزارش حاکي است استفاده از آرم و يا پرچم کشورهاي آمريکا و انگليس و رژيم غاصب اسرائيل و همچنين عناوين و اصطلاحات مرتبط با اين رژيم غيرقانوني است و قطعاً در صورت مشاهده اين گونه موارد، برابر قانون، برخورد جدي صورت مي‌گيرد.

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.