رمضانی: ائتلاف کاندیداهای مستقل لیست جداگانه می‌دهد

خبرگزاری فارس: ائتلاف کاندیداهای مستقل لیست جداگانه می‌دهد دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور از ارائه لیست جداگانه توسط این ائتلاف خبر داد. حسین رمضانی خردمردی، دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان این که ائتلاف کاندیداهای مستقل در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شکل گرفت، اظهار داشت:   این ائتلاف بر اساس تعریف جدیدی از واژه "مستقل" شکل گرفته است.

 دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل بر همین اساس ویژگی و تخصص شخصی را لازمه کار نمایندگی دانست و تصریح کرد: این ائتلاف از بطن جامعه برخاسته و وابستگی به کسانی که در قدرت هستند ندارد.

 وی در خصوص ارائه لیست از سوی ائتلاف کاندیداهای مستقل برای انتخابات نهمین ‌دوره مجلس شورای اسلامی افزود: درخواست‌های عضویت بسیار زیاد بود اما با توجه به عدم احراز صلاحیت‌ها حدود 40درصد ریزش داشتیم؛ در تهران 150درخواست برای عضویت در ائتلاف مطرح شد که پس از تأیید صلاحیت‌ها این تعداد به ۹۰ نفر رسید و در نهایت 36 نفر در شورای مرکزی برای حضور در لیست انتخاب شدند؛ در حال حاضر نیز به دنبال سر لیست هستیم تا تکلیف این لیست نهایی شود.

رمضانی همچنین در خصوص رای‌زنی‌ها با علی مطهری در خصوص قرار گرفتن وی در لیست ائتلاف کاندیداهای مستقل گفت: با مطهری به عنوان سنبل مستقل بودن رای‌زنی کردیم اما با توجه به تعهد اخلاقی وی به اصول‌گرایان گفت "تا زمانی لیست جبهه متحد مشخص نشود این قضیه  منتفی است چراکه من از لیست جبهه متحد در انتخابات گذشته وارد مجلس شدم" اما پس از مشخص شدن لیست این جبهه مطهری برای حضور در لیست ائتلاف کاندیداهای مستقل موافقت کرد.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل در ادامه غیر حزبی بودن و وابسته نبودن به لابی‌های قدرت و ثروت را از ویژگی‌های مهم این ائتلاف عنوان کرد و یادآور شد: ما در انتخابات گذشته نیز به فرمایش مقام معظم رهبری بر این اساس عمل کردیم. 

وی با تأکید بر اینکه در انتخابات گذشته ائتلاف ما حدود یک ماه فعالیت ستادی داشتیم، افزود: پس از 20 روز اعلام موجودیت رسمی 71 عضو رسمی در سراسر کشور به این ائتلاف پیوستند که 9 نفر از آنها وارد مجلس شدند؛ از آن میان می‌توان به آقایان رحمانی، نریمان، محمودزاده، اکبرنژاد، منادی و نیک‌نام اشاره کرد.

رمضانی با بیان اینکه امیدواریم ورود کاندیداهای مستقل به مجلس سبب ایجاد "تشکیل فراکسیون مستقل" در مجلس شود که بر اساس فرامین رهبری عمل کند. 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.