علی لاریجانی: مجلس باید مستقل، متخصص و شجاع باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی زنده تلویزیونی به پرسش های متنوعی پاسخ داد.علی لاریجانی دوشنبه شب میهمان برنامه تلویزیونی پارک ملت بود که در صحن مجلس برگزار شد. او در ابتدای این گفت و گو که در ساعتهای پایانی روز دوشنبه آغاز شد با لبخند و مطایبه با اشاره به به اینکه اغلب بینندگان تلویزیون الان خوابیده اند گفت: این هم از شگردهایی است که برنامه را در این موقع شب قرار داده اند.

لاریجانی در پاسخ به اینکه به حوزه سیاست علاقه‌مند هستید یا فرهنگ گفت: من به حوزه فرهنگ علاقه مند هستم و حوزه فرهنگ اولویت اولم است.
 وی با تاکید بر اینکه سیاست حوزه ای تخصصی و جدی است گفت: اگر کسی می خواهد به صورت حرفه ای در عالم سیاست عمل کند باید حوزه های مختلفی را بشناسد.
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از آنکه در برابر این پرسش قرار گرفت که آیا برادر بودن رئیس دو قوه مقننه و قضائیه تاثیری در اداره امور داشته است بر این نکته تاکید کرد که اداره حکومت سیستم دارد.
وی با تاکید بر اینکه مکانیزم کشور خاله بازی نیست تصریح کرد: سیستم‌ها در قوا بر اساس مکانیزم است.
علی لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه برای نامزد شدن در انتخابات مجلس به خاطر احتمال وجود این پرسش در افکار عمومی درباره اینکه او و آیت الله آملی لاریجانی دو برادر در مقام روسای قوا هستند دچار شک شده بود و این موضوع را با رهبر انقلاب مطرح کرده است گفت: من اخیرا عرض کردم شاید دلیلی نباشد و دلیلی ندارد دنبال این امور برویم و این مسائل را با مقام معظم رهبری مطرح کردم.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو با تاکید بر اینکه محیط سالم فکری فضایی است که در آن همه نظرات سخن بگویند افزود: مردم باید تنوع را ببینند و این برای انقلاب بسیار خوب است.
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی مجلس گفت: مجلس زمانی می توان ریل گذار حوزه های مختلف باشد که متخصص، مستقل و شجاع باشد.

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.