تایید صلاحیت 431 نفر از ردشدگان با رویکرد آسان‌گیرانه در بررسی صلاحیت‌ها

رییس ستاد انتخابات کشور از تایید صلاحیت 431 نفر از نامزدهای احراز صلاحیت نشده در شورای نگهبان خبرداد و اعلام کرد: با روندی که شاهد هستیم و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های دیروز ، تصور می کنیم در چارچوب موازین قانونی ، رویکرد موسع و آسان گیرانه‌ای در بررسی صلاحیت ها دنبال شود.

 به گزارش خبرگزاری پانا، سید صولت مرتضوی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان وزارت کشور با امام راحل در گفت وگویی، درباره نگاه حضرت امام در امر انتخابات گفت: در فرهنگ امام رضوان ا… تعالی علیه انتخابات حق مردم است و در عین حال همواره توصیه امام به مردم مشارکت گسترده در انتخابات و توجه به انتخابات به مثابه یک تکلیف بوده است.

حضرت امام خمینی در این زمینه جمله معروفی دارند که "من هم باید رای بدهم، تو هم باید رأی بدهی ، آن روستائی هم که در کنار مزرعه خودش کار می کند باید رأی بدهد. تکلیف است، این یک تکلیف الهی است" دقت در جهات مختلف این فراز از بیان حضرت امام راحل عظیم الشأن ما بیانگر نگاه عمیق امام به مقوله انتخابات است.
وی یادآور شد: امام در فراز و نشیب های متعدد دوران انقلاب و حتی در دوره دفاع مقدس برگزاری انتخابات را حق مردم می دانستند و حاضر نشدند تحت هیچ شرایطی حتی در سایه خطرات و تهدیدات جنگ دشمن علیه ما ، انتخابات را به تاخیر بیندازد. این سیره امام است که در دوران خلف صالح ایشان هم استمرار پیدا کرده است.
مرتضوی با اشاربه  سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه روز گذشته که مسئولین اجرایی، دستگاههای نظارت کننده ازجمله شورای نگهبان، داوطلبان و کاندیداهای نمایندگی وهمچنین مردم مخاطب آن بودند همان نگاه راهبردی و چند وجهی امام به مقوله انتخابات را تداعی می کند.
رییس ستاد انتخابات کشور درباره  آخرین شرایط و وضعیت اجرایی انتخابات، گفت: بحمدا… و المنه تمام دستگاههای اجرایی با بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای برگزاری انتخابات آماده کار هستند و پیش بینی می شود که به فضل الهی انتخاباتی با شکوه و در تراز جمهوری اسلامی ایران انشاء ا… داشته باشیم.
وی افزود: خوشبختانه تاکنون شورای محترم نگهبان با دقت به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کرده و علاوه بر تعداد کثیری که پیش از این اعلام شده، صلاحیت 431 نفر را در بازنگری هایشان احراز و تایید نموده است و با روندی که شاهد هستیم و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های دیروز ، تصور می کنیم در چارچوب موازین قانونی ، رویکرد موسع و آسان گیرانه‌ای در بررسی صلاحیت ها دنبال شود و بر این اساس انشاء ا… یک انتخابات کاملاً رقابتی را پیش رو خواهیم داشت .
مرتضوی تصریح کرد: در بعد اجرایی هم بحمد ا… ، هیات های اجرایی بسترهای لازم را برای تعیین محل شعب اخذ رای و انتخاب اعضای شعب فراهم کرده اند و تمام نیازهای اجرایی تا پایان مرحله اخذ رأی از جمله امکانات مورد نیاز شعب و ملزوماتی از قبیل مانند تعرفه و مهر و صندوق به تعداد نیاز تامین شده است.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.