ادعای الهام: مجلس نهم بايد با گفتمان احیا شده اين دولت، مطابقت كند!

يك عضو شوراي مركزي جبهه پايداري گفت: انقلاب يك مقوم و ريشه اساسي دارد كه محور دوام و پايداري آن اين نقطه‌ كليدي يعني اسلام است. اگر اسلام را از انقلاب جدا كنيم چيزي از آن باقي نمي‌ماند.

به گزارش ايسنا، غلامحسين الهام كه جمعه‌شب در مسجد امام صادق (ع) سخن مي‌گفت، با بيان اين‌كه «انقلاب چالش‌هاي سنگيني را پشت سر گذاشته است»‌ و با بيان اين‌كه «منشاء پيدايش و داوم انقلاب، اسلام است»‌ اظهار كرد: اگر بخواهيم اين شجره طيبه پايدار بماند و هر روز بر شاخ و برگ آن افزوده شود بايد اين محور اساسي يعني اسلام را بشناسيم و از آن حفاظت كنيم. هرگونه انحراف از اين مسير، انحراف از اصل و اساس انقلاب است.

مشاور حقوقي رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه «امام (ره) آمد تا انسان‌ها را نجات دهد» ادامه داد: وفاداري مردم نيز به امام (ره) در همين نگاه ريشه دارد. امام رسول الهي بود به اين معنا كه آمده بود تا فرياد زند كه اي مردم گوش به فرمان الهي دهيد و مردم وقتي ديدند كه اين مرد از خود نمي‌گويد و به خود نمي‌خواند، به سمت او حركت كردند.

وي تاكيد كرد: هدف امام (ره)، نجات انسان‌ها بود و جز اين داعيه‌اي نداشت. سرتاسر صداقت بود و يك كلمه هم به مردم دروغ نگفت، چه در جنگ و چه در صلح. ‌حتي زماني كه مجبور شد جام زهر را بنوشد صادقانه با مردم سخن گفت و هيچ از دنيا رهبري به اين حد از صداقت و راستي وجود نداشت.

اين عضو شوراي مركزي جبهه پايداري همچنين گفت: همه باورها اين بود كه امام (ره) تجلي اسلامي ناب است. مردم ما هرگز خميني را نيازردند و چه در صلح، چه در جنگ و چه در سختي و رفاه، امت وفاداريش را به امام اين‌گونه راسخ نشان داد و با ثبات قول و قدم، با امام همراهي كرد.

وي با تاكيد بر اين‌كه «تداوم انقلاب در حفظ اسلام است»‌ گفت: بايد از اين مبنا حفاظت كنيم و الا از انقلاب چيزي نخواهد ماند. تداوم انقلاب به عوض كردن حكومت‌ها نيست، چراكه تغيير دائمي حكومت‌ها هرج و مرج است،‌ تداوم انقلاب به حفظ ارزش‌هايي است كه حكومت با آن تشكيل شده است. اگر اسلام ناب به انحراف برود مطمئنا انقلاب نيز به انحراف خواهد رفت.

الهام افزود: نقطه‌ چالشي ما با جهان استكبار، اسلام است و جنگ ميان اسلام علوي و اسلام اموي است كه آمريكا مظهر اسلام اموي بوده و امام تلاش داشته اين مساله را تبيين كند.

اين عضو شوراي مركزي جبهه پايداري ادامه داد: آمريكا در دو سو در جهت برخورد با انقلاب اسلامي حركت مي‌كند؛ يك نقطه تهاجم آمريكا، تهاجم بر اساس اسلام است و مراكز تحقيقاتي آمريكا و اتاق‌هاي فكر آن‌ها به دنبال اسلام ميانه‌رو هستند، اسلام ميانه‌رو به اين معنا كه غرب را بپذيرد و خداي او شخصي بوده و در عرصه سياست‌ سكولار و كاري به شريعت نداشته باشد، لذا اسلام انقلاب را، اسلام تندرو و راديكال مي‌دانند.

وي تصريح كرد: آمريكا به دنبال اسلام ميانه‌رو مي‌گردد و در مصر، تونس، ليبي و حتي در همه جهان اسلام با توجه به خطري كه از سوي اسلام ناب احساس مي‌كند در پي اين است. در كشور ما نيز آمريكا به دنبال چنين اشخاصي بود كه نهضت آزادي را مي‌توان نمونه آن خواند. نمي‌خواهم بگويم كه نهضت آزادي وابسته به آمريكا بود، اما با وجود آن، آمريكا نگراني نداشت، ولي نتوانست در كشور ما موفق شود چون بالاي سر آن،‌ امام (ره) و ولايت وجود داشت.

الهام با بيان اين‌كه «ما با همه كفر در چالش نرم قرار داريم» اظهار كرد: امروز دو اسلام روبروي هم قرار گرفته‌اند و مقام معظم رهبري به دنبال آن است كه موج بيداري شكل گرفته در منطقه به مسيرهاي انحرافي كشيده نشود. جهان اسلام بايد با تجارب ما راهش را پيد اكند، چرا كه همه‌ شرق و غرب سابق امروز در مقابل اسلام قرار گرفته‌اند و اين مهم‌ترين روي سكه‌ برخورد آمريكا با ماست.

مشاور حقوقي رييس‌جمهور، برخورد علني آمريكا را روي سكه‌ ديگر برخوردها خواند و افزود: در برخورد علني آمريكا با اسلام ناب به پيامبر (ص) توهين مي‌كند، موج اسلام‌هراسي به راه مي‌اندازند و يك اسلام طالباني و راديكال را تلاش مي‌كند تا در مقابل اسلام ناب قرار دهد، لذا ما ماموريت خطيري در حفظ اسلام ناب داريم، اسلامي كه با شريعت اداره مي‌شود، نه با طريقت.

وي با بيان اين‌كه «همواره انحراف، اسلام را تهديد كرده است» گفت: در دوران سازندگي و دوران اصلاحات اين خطر وجود داشت و در دوران عدالت نيز به صورت خفيف اين خطر وجود دارد، لذا بايد مراقبت كرد اگر ببازيم و كم بياوريم و مسوولان در رفتار عملي خود كم بگذارند و رفتارشان قدرت‌طلبانه باشد مطمئنا به اسلام ضربه خواهد زد.

الهام خاطرنشان كرد: ما اين ماموريت را با همه‌ تهديدها پيش برده‌ايم. نقطه قوت ما اين بوده است كه انقلاب‌ها تا زماني كه رهبرشان هست، در مسير قرار دارند، اما پس از آن به انحراف كشيده مي‌شوند اما ما تنها 10 سال با آن رهبر بي‌مانند -امام خميني (ره)- بوديم و 23 سال را با جانشين‌اش ادامه داديم كه اين تنها يك طرف قضيه است و از طرف دوم، ما تغيير مداوم دولت‌ها را داشته‌ايم كه هر دولتي نيز با تهديداتي همراه بوده اما اساس همچنان حفظ شده است و هنر مقام معظم رهبري همين‌جاست و اگر انحرافات خفيف را هم نداشتيم اكنون در اوج به سر مي‌برديم.

اين عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با بيان اين‌كه «در هر انتخابات با چالش‌هايي مواجه بوده‌ايم» تصريح كرد: حقيقتا در اين كشور آزادي وجود دارد. در هر كشوري در چارچوب قوانين، محدوديت‌هايي وجود دارد. از اين آزادي بايد مسوولانه استفاده كرد و استفاده مسوولانه امروز اين است كه در انتخابات شركت كنيم.

وي افزود: بازي انتخابات سرنوشت اسلام را تعيين مي‌كند و من احساس مي‌كنم كه انتخابات پيش‌ رو از هر انتخابات ديگري حساس‌تر است. اين انتخابات به اين خاطر خطير است كه اولين آزمون بعد از فتنه سال 88 است. پس از تلاش‌هايي كه دشمن انجام داد و چهره‌هاي شاخص را مقابل انقلاب قرار دهند، اما مردم اين موج را كنار زدند.

الهام گفت: مجلس آينده با دولتي قرار است كار كند كه تبلور آرمان‌هاي مردم بوده و هست. اين دولت احياگر گفتمان عدالت و انقلاب بود و مردم با اين تصور به سمت آن آمدند و فتنه 88 را خاموش كردند. اين دولت پرچمدار گفتماني است كه در سال 84 احيا شد، لذا اين نقطه اميد بايد حفاظت شود.

وي با بيان اين‌كه «دولت دچار مشكلاتي شد، اما بايد از آن مراقبت كرد» افزود: انحرافاتي پيش آمد كه نفي نمي‌كنم، اما بر تمام گفتمان انقلاب غلبه نكرد.

وي تصريح كرد: بايد به سمت مجلسي حركت كنيم كه با اين گفتمان كه توسط اين دولت احيا شد، مطابقت كند. عدالت‌محوري، مبارزه با اشرافيت و فساد، رفع تبعيض‌ها، سفرهاي استاني و پركاري، ضعف‌هاي اين دولت نيست، برخي اين مسائل را ضعف دولت عنوان مي‌كنند چراكه مي‌خواهند انتقام سال 84 را بگيرند. استكبارستيزي از نقاط قوت دولت است. حال مجلس آينده با ‌چنين دولتي چه نسبتي بايد داشته باشد. كساني بايد در مجلس باشند كه گفتمان دولت را تبيين كنند.

الهام با بيان اين‌كه «ما نظام پارلماني را به رياستي تغيير داديم، اما لوازمش را تهيه نكرديم و اختيارات مجلس همچنان به صورت سابق باقي مانده است» افزود: مجلس اختيارات وسيعي دارد، به‌طوري‌كه مي‌تواند در عرض تصميمات دولت تصميم بگيرد و هيچ محدوديتي در ورود به مسائل اجرايي ندارد. با اين وجود اگر مجلس آينده از نظر گفتماني با دولت همگرا نباشد، دولت آسيب مي‌بيند.

اين عضو شوراي مركزي جبهه پايداري همچنين گفت: در مجلس هشتم چالش‌هايي داشتيم به طوري‌ كه يك كميته‌ به اين منظور تشكيل شد و بعد نيز مقام معظم رهبري يك مسووليت جداگانه به نام مسوول حل اختلاف و تنظيم روابط قوا تشكيل دادند. علت آن اين بود كه مجلس اصولگرا و دولت اصولگرا پاپيچ هم شدند.

وي افزود: انرژي دولت فوق‌العاده بود و مي‌خواست پرشتاب جلو برود، اما مجلس به طور مرتب جلوي آن را سد كرد. دعواها بالا گرفت و اگر تعامل مجلس و دولت، تعاملي مبتني بر ارزش‌ها بود، معارضه نمي‌كردند.

الهام گفت: دولت هاشمي با اقتدار مجلس را زير سلطه داشت. هاشمي چپ‌هاي آن دوره را پشتيباني مي‌كرد و مجلس چهارم حتي شعارشان حمايت از هاشمي بود و با همين شعار به مجلس رفتند، مجلسي بود كه كارگزاران آن را ساخت و آقاي هاشمي به مجلس نفوذ داشت. در مجلس پنجم نيز با آقاي خاتمي خوب شروع كرد. مجلس ششم نيز تماما دست‌ ساخته‌ دولت اصلاحات بود و خيال خاتمي از اين بابت راحت بود. مجلس هفتم هم كه مدتي با دوران رياست‌جمهوري خاتمي مقارن شد، با او تسامح كرد.

مشاور حقوقي رييس‌جمهور افزود: اما در مجلس هفتم بجاي مماشات با دولتي كه با آن همه ظرفيت روي كار آمده بود،‌ با هم كل انداختيم. بايد از اين دولت حمايت مي‌شد، نه مچ‌گيري. تعداد سوالاتي كه از اين دولت شد بي‌سابقه بود. آقاي لنكراني مرتب در كميسيون‌ها به سوال كشيده مي‌شد. من نيز كه وزير دادگستري بودم سه بار براي سوال به مجلس دعوت شدم.

الهام با بيان اين‌كه «سوال از رييس‌جمهور در نظام رياستي مطرح نيست» گفت: اما در اين مجلس دائما به دنبال سوال از رييس‌جمهور بودند. اكنون نيز آن را متهم و همه ارزش‌ها را زير سوال مي‌برند. بايد يك نسبت معقول، قانون‌مند و نظارتي بر اساس گفتمان امام (ره) و رهبري ميان مجلس آينده و دولت وجود داشته باشد. اگر مجلس آينده مخالف دولت باشد چالش‌هاي سختي پيش‌رو خواهيم داشت.

وي خاطرنشان كرد: دعواي قدرت براي كشور زهر مهلكي است و مردم را مايوس مي‌كند. اگر بنا شود مجلس رقيب باشد و نه رفيق، دعوا خواهيم داشت. رقابت جاي خودش، اما وقت مردم را نبايد به رقابت گرفت، چراكه اين موضوع خطرساز است و بايد در اين انتخابات همگرايي گفتماني ايجاد شود.

اين عضو شوراي مركزي جبهه پايداري گفت: من نمي‌گوييم كه مجلس دست ساخته باشد، اما يك گفتمان ناب مي‌خواهيم كه عدالت، صداقت، پوزه استكبار را به خاك ماليدن و جهان اسلام را سر پا نگه داشتن را دنبال كرده و حفاظت كند. تعارض بين گفتمان مجلس و دولت مناسب نيست. ما ادبيات همگرايي مي‌خواهيم.

الهام در پايان گفت: اگر عقلانيت مبتني بر شريعت و ولايت در مجلس حاكم شود اين موج عدالت‌خواهي و كمال به سرعت به پيش خواهد رفت.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.