کاتوزیان: مجری انتخابات باید امانت‌دار آرای مردم باشد

  رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم با تأکید بر لزوم رعایت قانون در انتخابات آینده مجلس، گفت: مجری انتخابات باید با صیانت از آرای مردم، به گونه‌ای رفتار کند که شائبه ساختگی بودن دموکراسی در ایران به ذهن جامعه متبادر نشود. 

حمیدرضا کاتوزیان در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه رفتارهای انتخاباتی نامزدها باید در چارچوب قانون باشد، افزود: نامزدها باید فعالیت­های تبلیغاتی خود را در چارچوب مصوبات و آیین­نامه اجرایی انتخابات تعریف و عملیاتی کنند، ضمن اینکه در تبلیغات خود به فرصت­های تعیین شده برای تبلیغات و رعایت موازین مندرج در قانون توجه داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نامزدهای نمایندگی مجلس نباید از روش­های غیرمتعارف در تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند، ادامه داد: استفاده از امکانات و منابع مالی دولتی و یا پول هایی که مبادی مشخصی ندارند از روش‌های غیر قانونی است که برای نامزدها مشکل‌ساز خواهد شد.

کاتوزیان، طرح شعارهای گمراه‌کننده را از اقدامات نادرست در رفتارهای انتخاباتی خواند و اعلام کرد: طرح وعده وعیدهای غیرواقعی و غیرقابل اجرا ثمری جز بالا بردن توقعات مردم نخواهد داشت، جز اینکه موجب بی‌اعتباری نامزد مورد نظر خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش دستگاه­های اجرایی در تأمین سلامت انتخابات گفت: دستگاه اجرایی نیز نباید به گونه­ای رفتار کند که شائبه صیانت نشدن از آرا مردم در ذهن آن ها شکل گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم، با تأکید بر امانت­داری از آرا مردم از سوی مجری انتخابات تصریح کرد: چنانچه غیر از این باشد، این ذهنیت در جامعه ایجاد می شود که شعار دموکراسی در ایران شعاری ساختگی و در عمل دموکراسی دولتی و حکومتی بر کشور حاکم است که نتیجه‌های نامطلوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲ اسفند برگزار خواهد شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.