پزشکیان: جایگاه واقعی مجلس با حضور نمایندگان مستقل تحکیم می شود

خبر اختصاصی: مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه واقعی مجلس با حضور نمایندگان مستقل تحکیم می شود.

بنا بر گزارش روابط عمومی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، مسعود پزشکیان طی گفتگویی با اشاره به ضرورت تحقق جایگاه صحیح و قانونی مجلس شورای اسلامی در دهه چهارم انقلاب تأکید کرد: متأسفانه اخیراً شاهد اظهارات و رفتارهایی از سوی برخی نمایندگان هستیم که اساساً ماهیت مسئولانه و مستقل این نهاد عظیم سیاسی را زیر سؤال می برد.

وی ادامه داد: وابستگی به جریانات سیاسی و گروهی، مانع از استقلال فردی نماینده در طرح آزاد دیدگاه های وی درباره مسائل مختلف در مجلس می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: برخی نمایندگان فارغ از استقلال و تنها در چارچوب سیاست های گروهی و جناحی خود، آرا و نظرات خود را چنان متصل به احکام حکومتی نظام می دانند که ارائه هر گونه نظری متفاوت را از نمایندگان دیگر سلب     می کنند.

وی با استقبال از حضور کاندیداهای مستقل در انتخابات دوره نهم مجلس گفت: ورود این دسته از نامزدها به رقابت های انتخاباتی را باید به فال نیک گرفت؛ چرا که فضای با نشاط و آزاداندیشانه مجلس را از هر گونه مطلق گرایی و تک قطبی بودن خارج می سازد.

پزشکیان افزود: شأن و اعتبار مجلس در هر کشور در گرو آزادی بیان و طرح صریح نظرات و دیدگاه های متفاوت نمایندگان است؛ لذا اگر شاخص های حق و عدالت مشخص گردد، براحتی می‌توان دیدگاه‌های مختلف را بر مبنای آن شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار داد.

وی اظهار داشت: برداشت های سلیقه ای و بدون مطالعه کارشناسی و حتی بی پشتوانه تجربی، منجر به تعدد نظرات و قلب حقیقت خواهد شد که در حوزه سیاست، به نظر می رسد حضور نمایندگان مستقل که با تکیه بر شاخص های صحیح و غیرحزبی موفق به جلب آرای مردم     شده اند، می تواند مجلس را در احقاق حق مردم به درستی یاری بخشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تشکل های سیاسی همچون ائتلاف کاندیداهای مستقل قادر خواهند بود با دسته بندی و تشریح شاخص ها، مردم را در انتخاب نامزدهایی که غیر از صلاح دین و ملت و کشور به چیز دیگری فکر نمی کنند، یاری نمایند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.